اکبر حسن بگلو روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از این مقدار 6 مگاوات برق توسط مولدهای سوخت فسیلی /مایع یا نفت و گاز/ و 20 کیلو وات توسط مولد کوچک انرژی تجدیدپذیر / انرژی خورشیدی / تولید شده است.
وی با اشاره به فعالیت 6 نیروگاه کوچک خورشیدی در آذربایجان غربی گفت: توان تولیدی این نیروگاه ها در مجموع 50 کیلووات است .
وی اضافه کرد: سه نیروگاه از این نیروگاه های خورشیدی در ارومیه، 2 نیروگاه در پیرانشهر و یک نیروگاه در شهرستان مهاباد است.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی بیان کرد: نیروگاه‌های خورشیدی دومین نوع از نیروگاه‌هایی است که در دسته انرژی نو و تولید پراکنده قرار می‌ گیرند.
حسن بگلو با اشاره به خرید تضمینی برق از مشترکان خانگی گفت: در صورت تولید برق توسط مشترکان با استفاده از سیستم‌های خورشیدی و بادی، برق تولید شده آنان 13 برابر قیمت فروش خریداری می شود.
وی اظهار کرد: وزارت نیرو در راستای استفاده از ظرفیت سرمایه‌گذاران بخش خصوصی و سرمایه‌های کوچک در چند سال گذشته اقدام به جذب سرمایه گذاران برای احداث نیروگاه‌های کوچک کرده است و سرمایه گذاران می‌توانند در این بخش ورود کنند.
وی ادامه داد: از ابتدای سال جاری تاکنون یکهزار و 201 تفاهم نامه به منظور جلب همکاری مشترکان کشاورزی، تجاری، CNG و سایر مشترکان جهت جلوگیری از خاموشی احتمالی برق در تابستان منعقد شده است.
حسن بگلو اضافه کرد: این تفاهم نامه ها مربوط به بخش های ذخیره عملیاتی و کاهش یا قطع برنامه ریزی صنایع، کشاورزی، اداری و CNG، تجاری و مولدهای خودتامین است که با اجرای این تفاهم نامه ها تاکنون 77.46 مگاوات برق مصرفی کاهش یافته است.
به گزارش ایرنا سالانه یکهزار و 250 مگاوات برق در آذربایجان غربی تولید شده و حدود یکهزار مگاوات آن مصرف می شود.
99 درصد جمعیت سه میلیون و 265 هزار نفری این استان از نعمت برق برخوردار هستند؛ یک میلیون و 179 هزار و 69 مشترک برق در استان وجود دارد که از این تعداد 316 هزار و 485 مشترک روستایی و 862 هزار و 584 مشترک شهری هستند.
8135/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.