مدیر شیلات و آبزیان آذربایجان غربی گفت : به منظور استفاده بهینه از منابع ابی و خاکی و بهره برداری دومنظوره از استخرهای ذخیره آب کشاورزی و آب بندانهای موجود، به تعداد 50 هزار قطعه انواع ماهیان پرورشی گرمابی که در مرکز شهید کاظمی پلدشت تکثیر و پرورش یافته بودند، بین متقاضیان دارنده استخر ذخیره آب کشاورزی در سطح استان توزیع شد.
به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی ، معصوم فصیح در جمع خبرنگاران ضمن ارائه گزارشی از پتانسیل ها و فعالیتهای آبزی پروری استان اظهارکرد: با هدف ترویج فرهنگ تولید و مصرف آبزیان و کمک به افزایش درآمدهای خانوارهای روستایی در راستای تحقق تولید ماهی با هزینه کمتر،انواع ماهیان پرورشی گرمابی شامل آمور ، فیتوفاگ ، بیگ هد وکپور دراستخرهای ذخیره آب کشاورزی و آب بندانهای استان  توسط این مدیریت رهاسازی شد.
فصیح ،تکثیر و پرورش بچه ماهی در مرکز شهید کاظمی پلدشت و رها سازی آنها در منابع آبی استان را بسیار مهم برشمرد و تداوم آن را ضروری دانست .
وی ادامه داد: قبل از توزیع بچه ماهیان نحوه رهاسازی، نگهداری، تغذیه و مدیریت بهداشتی در طول دوره پرورشی به متقاضیان آموزش داده شد.
وی خاطر نشان کرد: پیش بینی می شود با اجرای این پروژه ، تعداد 120 استخر ذخیره آب کشاورزی ماهیدار شده و حدود 100تن  انواع ماهیان کپورتولید و به بازار مصرف عرضه شود.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.