مدیر امور آب شهرستان سلماس با اشاره به وضعیت خوب بارش در این شهرستان گفت: در پی بارشهای اخیر شاهد افزایش دوبرابری آب پشت سدهای شهرستان نسبت به مدت مشابه سال گذشته هستیم.

حسن سیدی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا منطقه آذربایجان غربی، گفت: کاهش بارش ها در پنج سال اخیر در کاهش ظرفیت ذخیره سازی این سدها نقش مستقیم داشته؛ بطوریکه تا پایان سال گذشته میانگین آورد رودخانه نسبت به پنج سال اخیر کاهش 75 درصدی را نشان نی داد.

سیدی بیان کرد: با لطف الهی آب پشت سد زولا و دریک در سلماس نسبت به مدت زمان مشابه در سال گذشته دو برابر افزایش یافته است و حجم آب ذخیره شده پشت سد زولا به 46 میلیون متر مکعب رسیده و سد دریک نیز با 10.2میلیون متر مکعب لبریز شده است.

وی با بیان علت سرریز شدن سد دریک تصریح کرد: این سد به دلیل عدم نصب دریچه های قطاعی در حجم 10.2 میلیون متر مکعب سرریز شد که امیدواریم با همکاری مسئولین استانی و نصب این دریچه ها، ظرفیت ذخیره سازی این سد تا رسیدن به حد سرریز به 25 میلیون متر مکعب افزایش یابد .

مدیر امور آب شهرستان سلماس با بیان اینکه آب سدهای زولا و دریک برای آبیاری 11 هزار و 272 هکتار از اراضی سلماس و تازه شهر استفاده می شود،افزود: وجود 2 سد دریک و زولا در منطقه سلماس نقش بسزایی در افزایش تولیدات کشاورزی دارد اما باید در زمینه افزایش اعتبارات آبیاری تحت فشار بیش از پیش تلاش شود .


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.