به گزارش خبرگزاری ایرنا، سیدمحمد عابدی روز چهارشنبه در جلسه شورای حفاظت از منابع آب خوی پیشرفت فیزیکی این طرح را 68 درصد اعلام کرد و افزود: ساخت بدنه این سد با چهار رسوب گیر رو به اتمام است و در حال حاضر احداث کانال های این سد انحرافی به طول 60 کیلومتر آغاز شده است.
وی اضافه کرد: پس از احداث و رسوب گیری در این سد، آب مورد نیاز 6 هزار و 500 هکتار از اراضی کشاورزی 20 روستا از طریق 60 کیلومتر کانال تامین و امکان اجرای طرح های آبیاری تحت فشار در این منطقه فراهم می شود.
وی بیان کرد: تاکنون برای اجرای این طرح 130 میلیارد ریال هزینه و امسال برای اجرای این طرح 350 میلیارد ریال در نظر گرفته شده است که با صرف این اعتبار بدنه و حوضچه های سد تا پایان امسال آماده بهره برداری می شود.
محمد قلی پور مدیر امور آب خوی نیز در این جلسه از فعالیت 324 حلقه چاه غیر مجاز در دشت خوی خبر داد و گفت: در یک سال گذشته بیش از 110 حلقه از این چاه ها با مشارکت خود کشاورزان مسدود شده است.
به گزارش ایرنا، دشت خوی در برداشت آب از منابع زیر زمینی به علت بحران آب در سفره های زیر زمینی به عنوان دشت ممنوعه حفر چاه در آذربایجان غربی اعلام شده است.
این در حالی است که سالانه بیش از 180 میلیون متر مکعب از آب رودخانه های قطور و الند خوی به علت نبود طرح های مهار و کنترل آب از دسترس خارج می شود.
این سد و بند انحرافی در 20 کیلومتری شهر خوی و بر روی روخانه قطور احداث می شود که کنترل و انتقال آب روخانه قطور به مزارع کشاورزی 20 روستا از اهداف اصلی آن است .
7133/2093**خبرنگار: سعید فرجی**منتشر کننده: صابر چهرقانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.