نماینده وزیر و مدیرکل امور اقتصادی و دارایی آذربایجان‌غربی گفت: میزان وصول درآمدهای استان طی سال 1396 بالغ‌بر 9,573 میلیارد ریال است.

داوود غفارپور در گفت و گو با خبرنگار ایسنا منطقه آذربایجان غربی بابیان اینکه از مجموع درآمدهای استان، میزان درآمدهای استانی بالغ‌بر 9,138 میلیارد ریال است که با رشد 9.5 درصدی نسبت به 12 ماهه مشابه سال قبل مواجه است اظهار کرد: عمده‌ترین دستگاه‌های اجرایی وصول‌کننده درآمدهای عمومی استانی آذربایجان‌غربی در 12 ماهه سال 96 به ترتیب اداره‌کل امور مالیاتی با 8,034 میلیارد ریال، نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با 502 میلیارد ریال و اداره‌کل ثبت‌اسناد و املاک برابر 337 میلیارد ریال وصولی را شامل می‌شوند.

  وی اعلام کرد: میزان وصول درآمدهای مالیاتی 8,034 میلیارد ریال بوده که درصد تحقق آن در 12 ماهه سال جاری در مقایسه با بودجه مصوب استان 95.8 درصد و با رشد وصولی 12.8 درصدی بوده که سهم آن از درآمدهای استانی 87.9 درصد است.

غفارپور افزود: در طی این مدت سهم مالیات‌های مستقیم از درآمدهای مالیاتی 58.1 درصد و رقم آن بالغ‌بر 4,671 میلیارد ریال است که این رقم، مالیات بر شرکت‌ها با 1,735 میلیارد ریال، مالیات بر درآمد با 2,562 میلیارد ریال و مالیات بر ثروت با 374 میلیارد ریال را شامل می‌شود.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی آذربایجان‌غربی گفت: مالیات‌های غیرمستقیم با عملکرد 3,362 میلیارد ریال دارای سهم 41.9 درصدی از درآمدهای مالیاتی بوده و تنها شامل مالیات بر کالا و خدمات می‌شود.

وی  افزود: میزان وصول درآمدهای ملی طی 12 ماهه سال جاری 435 میلیارد ریال بوده که سهم آن از درآمدهای استان 4.5 درصد و رشد 1.1 درصدی نسبت به سال ماقبل است.

غفارپور با اشاره به نام‌گذاری سال جدید مبنی بر حمایت از کالای ایرانی به اهمیت حمایت از تولیدات داخلی در رشد و توسعه اقتصادی پرداخته و اظهارکرد: استفاده از کالای داخلی باعث بهبود فعالیت بخش تولیدی، فعال شدن چرخه اقتصادی و موجب ایجاد رفاه نسبی برای مردم خواهد شد ، از طرفی در سند چشم‌انداز توسعه 1404 نیز به لزوم فرهنگ‌سازی برای استفاده از تولیدات داخلی، افزایش تولید و صادرات کالا و خدمات تأکید شده و یکی از مهم‌ترین مؤلفه‌های اقتصاد مقاومتی نیز تولید و استفاده از کالاهای داخلی است.

 

 

 


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.