داود غفارپور روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بیشترین سهم درآمدهای دولتی امسال در آذربایجان غربی را همچون سال های گذشته، مالیات به خود اختصاص داده و در این مدت پنج هزار و 538 میلیارد ریال مالیات مستقیم و غیرمستقیم در استان وصول شده که 85 درصد کل درآمدهای دولتی در استان بوده است.
وی اضافه کرد: علاوه بر آن نزدیک به 300 میلیارد ریال درآمد در سال جاری توسط نیروی انتظامی و حدود 220 میلیارد ریال درآمد نیز توسط اداره کل ثبت اسناد و املاک وصول شده است.
وی اظهار کرد: در 9 ماه امسال سه هزار و 500 میلیارد ریال درآمد از محل مالیات های مستقیم و افزون بر 2 هزار میلیارد ریال درآمد از محل مالیات های غیرمستقیم وصول شده که شامل بخش های مختلفی از جمله مالیات شرکت ها، مالیات بر درآمد و مالیات بر ثروت در بخش مالیات های مستقیم و مالیات بر ارزش افزوده در بخش مالیات های غیرمستقیم بوده است.
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی آذربایجان غربی با تاکید بر لزوم توجه به افزایش درآمدهای استانی با جلوگیری از فرار مالیاتی برخی از شرکت های دارای سود بسیار زیاد گفت: برخی شرکت‌های کاغذی با صدور فاکتورهای جعلی و درج هزینه‌های صوری، درآمد خود را کم نشان می دهند و میزان مالیات آنها بسیار کمتر از مقدار واقعی می شود که با افزایش میزان مالیات واقعی این شرکت ها می توان رشد قابل توجه درآمدهای دولتی را موجب شد.
به گزارش ایرنا، میزان درآمد پیش بینی شده برای آذربایجان غربی در سال جاری کمی بیش از 10 هزار میلیارد ریال است که با ادامه روند فعلی پیش بینی می شود که از این میزان، بین 85 تا 90 درصد محقق شود.
سهم درآمدهای دولتی آذربایجان غربی از کل درآمدهای استان کشور حدود یک درصد است.
8137/2093
خبر: سیده فاطمه سجادی ** انتشار: صابر چهرقانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.