معاون نظارت مالی اداره کل امور اقتصادی و دارایی آذربایجان‌غربی از وصول 311 میلیارد تومانی درآمدهای مصوب استانی طی 5 ماه سال جاری خبرداد.

به گزارش  ایسنا منطقه آذربایجان غربی طهماسب حاجی حسینلو بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران افزود: درآمد مصوب آذربایجان غربی در سال 96 بالغ بر 1003 میلیارد تومان بوده که از این مبلغ در 5 ماهه اول سال، تقریباً با رشد محسوس 7.4 درصدی نسبت به سال گذشته، حدود 311 میلیارد تومان وصولی انجام شده که از این مبلغ 279 میلیارد تومان از مالیات و 32 میلیارد تومان توسط سایر دستگاه‌ها وصول شده است.

وی با بیان اینکه 482 میلیارد تومان بدهی دستگاههای اجرایی استان به پیمانکاران است اظهارکرد: از ۳۵۰۰ میلیارد تومان بدهی دولت به پیمانکاران سال گذشته ۲۷۸ میلیارد تومان پرداخت شده است.

معاون نظارت مالی اداره کل امور اقتصادی و دارایی آذربایجان‌غربی تصریح کرد: بر اساس برنامه دولت یازدهم و دوازدهم و دستورالعمل ابلاغی وزارت اقتصاد و دارایی می‌بایست تعداد حساب‌های دستگاه‌های دولتی و ادارات کاهش یابد که در این کار سهولت مدیریت این حساب‌ها از ابعاد مختلف هدف‌گذاری شده است.

وی افزود: در همین راستا تقلیل 5000 حساب مختلف دستگاه‌های اجرایی آذربایجان غربی به حدود 2000 حساب انجام می‌شود.

رئیس خزانه معین آذربایجان غربی گفت: هم‌اکنون در هر شهرستان برای ادارات یک حساب باقی مانده و تعداد حساب‌های ادارات به حدود 50 درصد کاهش یافته است.

حاجی حسینلو تصریح کرد: هم‌اکنون با راه‌اندازی خزانه‌داری الکترونیکی در خزانه استان، دیگر چک فیزیکی صادر نمی‌شود و از این پس اوراق بهادار نیز از طریق سامانه خرید و فروش خواهد شد.

وی گفت: تا امروز 17 هزار و 316 فقره اموال 45 دستگاه در سامانه "سادا" ثبت شده که 3 هزار و 445 فقره از آن سند دار نیست.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.