داود غفارپور روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از این میزان هشت هزار و 300 میلیارد ریال شامل 95 درصد از محل درآمدهای استانی و 429 میلیارد ریال شامل پنج درصد از محل درآمدهای ملی بوده است.
وی اضافه کرد: همچنین هفت هزار و 91 میلیارد ریال شامل 81.2 درصد از درآمدهای سال گذشته آذربایجان غربی را مالیات تشکیل می دهد که از این میزان چهار هزار و 671 میلیارد ریال مالیات مستقیم و 2 هزار و 420 میلیارد ریال مالیات غیرمستقیم از جمله مالیات بر ارزش افزوده است.
وی اظهار کرد: سال گذشته بیش از 103 درصد مالیات‌های مستقیم پیش بینی شده و 78 درصد مالیات های غیرمستقیم پیش بینی شده محقق شد.
وی بیان کرد: سهم مالیات از درآمدهای سال گذشته استان 85.4 درصد بود و 14.6 درآمدها نیز از دیگر محل های درآمدی تامین شده است.
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی آذربایجان غربی با اشاره به پیش بینی 9 هزار و 333 میلیارد ریالی درآمدهای این استان در بودجه سال 95 ادامه داد: 93.5 درصد این پیش بینی های درآمدی در سال گذشته محقق شد.
غفارپور گفت: درآمدهای مالیاتی جایگزین مناسب درآمدهای نفتی است که باید در این خصوص فرهنگ‌ سازی های لازم صورت گیرد.
به گزارش ایرنا، با روی کارآمدن دولت تدبیر و امید و در راستای عمل به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در خصوص اقتصاد مقاومتی و توجه به اقتصاد درون زا و برون نگر، توجه به درآمدهای استانی در دستور کار دولت قرار گرفت و آذربایجان غربی نیز در سال های اخیر توانسته با توجه بیشتر به موضوع اخذ مالیات به ویژه از محل فرارهای خرد و کلان مالیاتی، این درآمدها را به میزان بسیار زیادی وصول کند.
8137/2093 ** خبرنگار: سیده فاطمه سجادی ** انتشاردهنده: صابر چهرقانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.