نماینده وزیر و مدیرکل امور اقتصادی و دارایی آذربایجان غربی گفت:  در 9 ماه امسال بیش از 6 هزار میلیارد ریال درآمد دولتی در استان وصول شد.

به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی داود غفارپور در جمع خبرنگاران افزود: میزان وصول درآمدهای استان طی 9 ماهه سال جاری، بالغ‌بر 6 هزار و 533 میلیارد ریال است و عمده‌ترین دستگاه‌های اجرایی وصول‌کننده درآمدهای عمومی استانی  در 9 ماهه سالجاری به ترتیب اداره‌کل امورمالیاتی با 5 هزار و 538 میلیارد ریال، نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با 296  میلیارد ریال و اداره‌کل ثبت اسناد و املاک با 223 میلیارد ریال وصولی، است.

وی گفت: از مجموع درآمدهای استان، میزان درآمدهای استانی بالغ‌بر 6 هزار و 250  میلیارد ریال است که رشد 8درصدی نسبت به 9 ماهه مشابه سال قبل را نشان می‌دهد.

غفارپور اعلام کرد: میزان وصول درآمدهای مالیاتی در 9 ماهه سال جاری با رشد 10 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل، برابر با 5 هزار و 538 میلیارد ریال بوده است و همچنین سهم درآمدهای مزبور از درآمدهای استانی برابر 89 درصد و درصد تحقق آن در 9 ماهه امسال در مقایسه با میزان مصوب آن، 88 درصد می‌باشد.

وی افزود: طی 9 ماهه سال جاری سهم مالیات‌های مستقیم از درآمدهای مالیاتی، 63 درصد و رقم آن بالغ‌بر 3هزار و 497 میلیارد ریال بوده که شامل، مالیات بر شرکت‌ها با 1 هزار 361 میلیارد ریال ، مالیات بر درآمد با 1 هزار 877 میلیارد ریال و مالیات بر ثروت با 259 میلیارد ریال است.

غفارپور گفت: مالیات های غیرمستقیم با عملکرد 2هزار و 41 میلیارد ریال، دارای سهم 37 درصدی از درآمدهای مالیاتی بوده که تنها شامل مالیات بر کالا و خدمات می‌شود.

مدیرکل امور اقتصادی و دارائی آذربایجان غربی در ادامه خاطرنشان کرد: یکی از موانع پیش‌روی وصول و ارتقای درآمدهای استان فرارهای مالیاتی مربوط به شرکت‌های کاغذی بوده که با صدور فاکتورهای جعلی و درج هزینه‌های صوری در صورت‌های مالی خود، سعی در کمتر نشان دادن سود شرکت می‌نمایند تا بتوانند مالیات کمتری را پرداخت کنند.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.