سیدکامل حسینی روز چهارشنبه در مراسم هفته درختکاری در پارک ایثار سردشت اظهار کرد: پالایش هوا، تاثیر در بارش باران، جذب ریزگردها، جلوگیری از فرسایش خاک و سیلاب ها، افزایش سفره های آب زیرزمینی و تبدیل شدن به پناهگاه حیات وحش از جمله فواید وجود جنگل است.
وی اضافه کرد: بر اساس ارزیابی های کارشناسان این اداره، افرادی تحت عناوین روشنفکر، فرهنگی، تحصیلکرده در حاشیه شهرهای سردشت، نلاس، ربط و میرآباد به بهانه ساخت مساکن مهر، ویلاها و ساخت جاده ها دست به تخریب اراضی جنگلی می زنند که معضل و پیام خطرناکی دارد.
وی افزود: روستانشینانی که در حاشیه جنگل ها ساکن هستند، امکانات و ابزار تخریب سنگین را در اختیار ندارند و مشکلات کمتری در این خصوص وجود دارد.
وی گفت: آفت جوانه خوار بلوط سالیانه خسارت زیادی به جنگل های سردشت زده و مبارزه با آن در سطح کم جوابگو نیست و برنامه ریزی هایی برای توسعه همکاری های بین المللی برای مبارزه با این آفت انجام شده است.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سردشت تشکل های مردم نهاد را حلقه اتصال مردم با مسئولان دانست و گفت: طبق سیاست سازمان جنگل ها انتظار از آنها برای ترویج فرهنگ حفاظت و احیا بسیار زیاد است تا مردم را با این دیدگاه که صاحبان اصلی آن هستند، توجیه کنند.
معاون سیاسی اجتماعی فرماندار سردشت نیز در این مراسم، طبیعت جنگلی سردشت را یکی از دلایل محورهای توسعه نگر عنوان کرد و گفت: شهروندان باید همیار طبیعت باشند و همگی از مزایای آن بهره مند شوند.
محسن آلی از پیگیری ها برای ارتقای اداری اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان به معاونت اداره کل منابع طبیعی آذربایجان غربی با توجه به کثرت جنگل ها در این شهرستان خبر داد و گفت: تلاش هایی در این راستا به منظور توجه ویژه در بحث کلان اعتبارات استانی صورت گرفته است.
بر اساس گزارش ایرنا، در گرامیداشت هفته منابع طبیعی به صورت نمادین، یکهزار نهال در بخش های تنک جنگلی شهرستان غرس شد.
سردشت با 120 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی و در امتداد مرزهای ایران با شمال عراق قرار گرفته است.
7562/3093/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.