ابراهیم حسین‌زاده روز چهار‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: علاوه بر آن، 629 میلیارد ریال جریمه مالی از متجاوزان به اراضی ملی در میاندوآب اخذ و به خزانه واریز شده است.
وی بیان کرد: در سال های گذشته برای تعدادی از اراضی ملی این شهرستان حکم خلع ید صادر شده بود که کار بازدید از آنها به منظور جلوگیری از تصرف مجدد به قوت خود انجام می شود و در این رابطه نیز برای 42 هکتار، دوباره 28 فقره پرونده در مرجع قضایی تشکیل یافته است که در حال رسیدگی بوده است.
وی اظهار کرد: ارزش ریالی اراضی ملی که دوباره تصرف شده بود، 14 میلیارد و 800 میلیون ریال است.
حسین‌زاده در رابطه با چرای غیر مجاز شامل چرای زودرس، خارج از فصل بهره برداری، چرای مازاد بر ظرفیت مرتع و یا نداشتن پروانه چرا اضافه کرد: برای این بخش نیز سه فقره پرونده تشکیل شده و 534 واحد دامی برای رسیدگی به مراجع قضایی تحویل شده است.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری میاندوآب در رابطه با قطع درختان در اراضی ملی نیز اظهار کرد: در رابطه با این موضوع هم برای قطع تعدادی درخت در بستر رودخانه پرونده‌ای به ارزش یک میلیارد ریال تشکیل و تحویل مراجع قضایی شده است.
حسین زاده افزود: همزمان با هفته منابع طبیعی 12 هزار اصله نهال از 14 گونه برای غرس در دانشگاه ها، مدارس و دهیاری ها توزیع می شود.
به گزارش ایرنا، در شهرستان میاندوآب بیش از 160 هزار هکتار مراتع روستائی و ییلاقی و همچنین 30 هکتار جنگل دست کاشت، شهید قاسمی علیار کندی و حدود 100 هکتار جنگل پراکنده در مناطق قره ملک، ملحملو و ساینجق وجود دارد.
از 15 تا 21 اسفند ماه در تقویم رسمی کشورمان به نام هفته منابع طبیعی نامگذاری شده که شعار امسال این هفته 'طبیعت، با مردم، برای مردم 'است.
شهرستان میاندوآب در جنوب آذربایجان غربی واقع است و بیش از 277 هزار نفر جمعیت دارد.
مهمترین اخبار ایرنای کشور، آذربایجان غربی و جنوب استان را به صورت لحظه به لحظه از کانال خبری تلگرام این رسانه به آدرسirnamahabad@ دریافت کنید.
9871/3093/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.