نصرت‌الله هاشمی روز سه شنبه در حاشیه آیین درختکاری در پارک جنگلی این شهر در گفت و گو با ایرنا افزود: 20 هزار اصله نهال در قالب زراعت چوب و پنج هزار اصله نهال در قالب نهضت سبز در بین عموم متقاضیان و دستگاه های اجرایی برای کاشت، رایگان توزیع می شود.
وی بیان کرد: ارغوان، زبان گنجشک، کاج تهرانی، سروهای نقره ای وخمره ای، توت سفید و زیتون تلخ در طول این هفته در اختیار متقاضیان قرار می گیرد.
وی ادامه داد: در طول این هفته درخت ها توسط شهرداری در حاشیه راه ها، میادین، خیابان ها و بلوارها غرس می شود.
هاشمی اظهارکرد: درختان به عنوان ریه‌های شهر یکی از عوامل مهم و تاثیرگذار در تولید اکسیژن هستند که کاشت و نگهداری آنها در اسلام نیز تاکید شده است.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری خمین به اهمیت حفظ منابع طبیعی اشاره و بیان کرد: با توجه به محدود بودن منابع طبیعی و توسعه مراکز صنعتی، رفاهی و خدماتی باید از منابع طبیعی به شکل صحیح استفاده شود تا از تخریب این منابع جلوگیری شود.
امام جمعه خمین نیز در آیین درختکاری گفت: درخت، درختکاری و طبیعت سرسبز از نگاه قرآن و سخنان اهل بیت (ع) از جایگاه ویژه ای برخوردار است.
حجت الاسلام سید علی حسینی افزود: در احادیث آمده است که اگر کسی درختی را آب بدهد، انگار مؤمن تشنه ای را آب داده است و آب دادن به درخت، مثل سیراب کردن به مؤمن است.
وی تاکید کرد: انتظار است که در این ایام درختان مثمر کاشته شود تا مردم از ثمرات و فواید آن بهره ببرند.
امام جمعه خمین افزود: همه مردم وظیفه دارند در حفظ و حراست از منابع طبیعی موجود، به ویژه جنگل‌ها و مراتع و گسترش این نعمت الهی، به عنوان یک وظیفه دینی و ملی، تلاش کنند.
از 15 تا 21 اسفندماه هفته منابع طبیعی و شعار امسال این هفته، منابع طبیعی، با مردم برای مردم، نامگذاری شده است.
7277/3075
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.