به گزارش ایرنا جواد زاهدی روز دوشنبه در آئین تجلیل از برگزیدگان بین المللی و ملی به مناسبت دهه فجر در رشته های مختلف هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مهاباد، اظهار کرد: 6 مقام بین المللی کسب شده کانون از جشنواره ها و همایش های کشورهایی مثل اسپانیا و اوکراین بوده است.
وی با بیان اینکه کانون خانه مهربانی برای کودکان است، افزود: برگزاری مراسم های تجلیل احترام گذاشتن به نبوغ و خلاقیت اعضای کانون به عنوان آینده سازان کشور و ایجاد انگیزه در آنان است.
زاهدی همچنین با اشاره به اینکه توسعه فیزیکی مراکز کانون در دستور کار نیست، بیان کرد: در دهه فجر امسال نوسازی ساختمان کانون در شهرستان شوط اتمام و به بهره برداری رسید.
وی همچنین اضافه کرد: امسال در طول دهه فجر 700 برنامه برای کودکان و نوجوانان استان مهیا کرده ایم که در حال اجرا هستند.
وی بیان کرد: امسال 2 کتابخانه سیار نیز در شهرستان های تکاب و اشنویه راه اندازی شد تا تعداد کتابخانه های سیار آذربایجان غربی به هشت باب کتابخانه روستایی و شهری افزایش پیدا کند.
زاهدی گفت: هر کتابخانه سیار با هشت هزار جلد کتاب 700 کودک را زیر پوشش قرار می دهد.
وی افزود: راه اندازی کتابخانه های سیار میاندوآب و ماکو هم با یک میلیارد و 400 میلیون رالب اعتبار در دست اقدام است.
فرماندار مهاباد نیز در این آئین با اشاره به اینکه اکنون نسل جوان و نوجوان انقلاب از نسل اول انقلاب، انقلابی تر است، گفت: نسل جوان به مقتضیات و ضروریات جهان امروز آشنا است و به روز حرکت می کند بر این اساس نگرش مسئولان نیز به این نسل باید مطابق با نیازهای جامعه و دنیای امروز باشد.
ایرج شجاعی با اشاره به جایگاه فرهنگی مهاباد بیان کرد: حضور جوانان و نوجوانان مهابادی در میادین بین المللی نشان از شایستگی و نخبگی آنان به شمار می رود.
وی اضافه کرد: مهاباد بزرگانی همچون محمد قاضی، استاد هژار و استاد هیمن تربیت کرده است.
وی یادآور شد: باید با هموار کردن راه جوانان و نوجوانان تسهیل گر پیشرفت آنان باشیم و زمینه های موفقیت را فراهم آوریم.
در این مراسم از 21 برگزیده ملی و بین المللی 2 سال گذشته عضو کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان 2 مرکز موجود کانون در مهاباد تجلیل شد.
به گزارش ایرنا 23 مرکز ثابت و 10 مرکز سیار، روستایی و پستی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در آذربایجان‌غربی فعالیت‌های متنوع فرهنگی، هنری، ادبی، دینی و علمی را در قالب 40 نوع برنامه با محوریت ترغیب کودکان و نوجوانان به مطالعه کتاب ارائه می کنند
کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان این استان با 60 هزار نفر عضو مشغول ارائه خدمات به کودکان و نوجوانان است.
3093/2093
**خبر: پیمان پاکزاد ** تنظیم کننده: توحید محمودپور ** انتشار: صابر چهرقانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.