رئیس اداره ثبت احوال میاندوآب گفت: به طور متوسط روزانه 14 نفر در میاندوآب متولد می شود.

به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی رضا لقائی درجمع خبرنگاران افزود: طی 10 ماه سال جاری، 4 هزار و 269 نفر در میاندوآب متولد شده اند که 2 هزار و 270 نفر آن پسر و 1999 نفر آن دختر است.

وی گفت: این آمار در 10 ماهه سال 95، 4448 نفر بود که امسال بیش از 4درصد کاهش در ثبت موالید داشتیم.

لقائی با اعلام اینکه محمد و فاطمه محبوب ترین نام نزد والدین انتخاب شده گفت: نام  های امیرعلی، علی، مهدی، علی اصغر، آیهان ، امیرحسین، حسین، طاها و محمد طاها برای اسم پسر و زهرا،ال آی، یسنا، باران، نازنین زهرا،رها، زینب، آی سو و آیلین به ترتیب بیشترین انتخاب برای نام دختران توسط،والدین میاندوابی بوده است.

وی با اشاره به اینکه 100 درصد زایمان های این شهر در بیمارستان انجام می شود افزود: میزان باروری عمومی در سطح شهرستان 105 است.

لقائی در مورد آمار فوتی های هم گفت:طی ده ماهه امسال 1006 نفر فوت کرده اند که از این تعداد 570 نفر مرد و 436 نفر زن بوده و این تعداد نسبت به سال گذشته هیچ تغییری نداشته است.

وی گفت: به ترتیب بیماریهای قلبی و عروقی، سرطان ها و تومورها، حوادث غیر عمدی بیشترین عامل مرگ و میر این شهرستان را تشکیل می دهند.

رئیس اداره ثبت احوال میاندوآب با اعلام اینکه میزان ازدواج نسبت به سال گذشته دراین شهرستان 9درصد کاهش داشته است، گفت:در ده ماهه امسال 1906 ازدواج در سطح شهرستان ثبت شده است که بازه سنی 25-29 ساله بیشترین فراوانی را داشتند و همچنین 15 نفر بالای 75 سال هم در بین مزدوجین قرار دارند.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.