به گزارش خبرنگار ایرنا ،مراسم تشییع بنیانگذار بنیاد بیماری های نادر ایران با حضور جمع زیادی از مردم و مسئولان، پزشکان، چهره های علمی و دانشگاهی در بهنمیر برگزار شد و سپس در آرامستان بالامحله بهنمیر با اقامه نماز از سوی آیت الله نظری به خاک سپرده شد.
داودیان متولد 1338، اهل بالامحله ی بهنمیراز توابع شهرستان بابلسر ، خَیِر، بنیانگذار و مدیرعامل بنیاد بیماری‌های نادر ایران، فعال اقتصادی و در آستانه نهمین سال فعالیت این بنیاد و در سن 58 سالگی در بیمارستان نورافشار تهران دار فانی را وداع گفت.
وی فعالیت اقتصادی خود را با تاسیس یک کارخانه ی ایزوگام آغاز کرد و سپس به دلیل علاقه و کمک به همنوعان، وارد حرفه پزشکی شد و در امیرکلای بابل مرکز تصویربرداری پزشکی ام_آر_آی را را تاسیس کرد.
شناسایی بیماران نادر و پرداخت کمک هزینه درمان و راه اندازی «724 طرح رایگان» سونوگرافی و ام آر آی، برای بیماران بی بضاعتِ مبتلا به سرطان از جمله فعالیت های مرحوم داودیان بوده است.
پیکر دکتر علی داودیان بنیانگذار بنیاد بیماری های نادر ایران صبح روز گذشته در مقابل مرکز تصویربرداری پارسیان واقع در خیابان جمالزاده تهران برگزار شد و برغم انتشار برخی از رسانه ها مبنی براینکه پیکرش درمرقد مطهر امامزاده صالح تجریش به خاک سپرده شد، امروز سه شنبه درزادگاهش بهنمیر از توابع شهرستان بابلسر تشییع و به خاک سپرده شد.
بنیاد بیماری های نادر ایران به عنوان نهادی ملی و بین المللی و با توجه به خلأ موجود در نظام سلامت ایران و نبود سازمانی برای حمایت از بیماران نادر کشور در تاریخ هشتم آبان ماه سال 1388تأسیس شد و در طول این سال ها به صورت غیرانتفاعی توسط داودیان اداره می‌شد و سالها تلاش وی برای بهبود بیماران نادر به ثبت 28 انجمن که 18 انجمن جزء بیماری های نادر و 10 انجمن جزء بیماری های صعب العلاج بودند و تحت حمایت قرار دادن50 هزار بیمار نادر انجامید.
از فعالیت های مرحوم داودیان در بنیاد بیماری های نادر ایران ،بسط فعالیت های بنیاد در سطح کشور بود و دفاتر این بنیاد را در استان های مختلفی از جمله گلستان، فارس، کرمانشاه، مازندران و آذربایجان غربی دایر کرد.
خبرنگار: فریبرز سیفی**انتشار دهنده : محسن حسن نیا
7343/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.