رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت:۵۰درصد مطالبات چغندر کاران پرداخت شده است.
به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی اسمعیل کریم زاده در مراسم تجلیل از تولید کنندگان برتر بخش کشاورزی استان که در امفی تئاتر جهاد کشاورزی برگزار شد افزود :۵۰درصد مطالبات چغندر کاران استان پرداخت شده و مابقی تا ۱۵فروردین سال۹۷پرداخت خواهد شد.
کریم زاده با اشاره به اینکه آذربایجان غربی یکی از قطب های کشاورزی کشور است تصریح کرد: آذربایجان غربی با دربر گرفتن بیش از۵درصد مساحت اراضی قابل کشت کشور از تولید کنندگان محصولات اساسی و مورد نیاز کشاورزی کشور است.
رئیس جهاد کشاورزی آذربایجان غربی به میزان تولیدات کشاورزی اشاره کردو گفت: امسال پیش بینی می شود تولیدات کشاورزی استان به ۶.۵میلیون تن افزایش یابد.
وی با تاکید به اینکه آذربایجان غربی در تولیداکثر محصولات کشاورزی جایگاه اول را دارد و خودکفا شده است اظهار کرد:استان با تولید گندم رتبه ۶کشور را بخود اختصاص داده و همچنین با تولید ۵۳۰هزار تن چغندر رتبه اول کشوری را دارد.
وی ادامه داد: اذربایجان غربی با تولید یک میلیون و ۲۰۰هزار تن سیب،تولید ۲۷درصداز عسل کشور و تولید افتابگردان رتبه اول را به خود اختصاص داده است.
وی گفت :برای پایداری در رتبه اول تولیدات کشاورزی باتوجه به کمبود بارش هاباید برنامه ریزی صحیح داشته و بجای توسعه طولی و عرضی توسعه ارتفاعی و عمقی  را مدنظر قرار داده و راندمان کشاورزی را بالا ببریم.
کریم زاده تصریح کرد: در ارتباط با آب های مرزی یک هزارو ۳۰۰میلیارد تومان اعتبار از صندوق توسعه ملی برای حوزه ارس و زاب در نظر گرفته شده و۶۰درصد پیشرفت اجرایی داشته است و همچنین ۲۶میلیارد تومان اعتبار برای افزایش ضریب مکانیزاسیون استان در نظر گرفته شده است.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.