اسمعیل کریم زاده روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه هدفگذاری برای دستیابی به ضریب مکانیزاسیون 1.6 از برنامه های جهاد کشاورزی در استان است، افزود: تسهیلات جذب شده در استان برای خرید 235 دستگاه تراکتور و 10 کمباین به همراه 239 دستگاه ادوات دنباله بند اعطا شده است.
وی تعداد معرفی نامه های صادره برای خرید انواع تراکتور و کمباین را 429 دستگاه عنوان کرد و افزود: 249 مورد از کل معرفی شده ها با صرف 143 میلیارد و 910 میلیون ریال هزینه، خریداری و جذب شده است.
وی حرکت از کشاورزی سنتی به سوی کشاورزی مدرن را در افزایش میزان تولیدات در استان اثربخش عنوان کرد و گفت: با توجه به یارانه ‌دار بودن تسهیلات و لزوم توسعه مکانیزاسیون در بخش کشاورزی باید اهتمام ویژه‌ای در جذب کامل این تسهیلات تا پایان سال انجام شود.
کریم زاده اضافه کرد: کشاورزان استان موفق شدند در طی سال های اخیر با اجرای طرح مکانیزاسیون کشاورزی تولیدات خود را در مقایسه با کشت سنتی بیش از 40 درصد افزایش دهند.
وی گفت: آذربایجان غربی استانی فعال در زمینه تولیدات صنعتی است و انواع تراکتورهای سبک و نیمه سنگین، ادوات و دنباله بندهای کشاورزی در این استان تولید می شود که در تامین بازار مصرف در حوزه کشاورزی به عنوان یک امتیاز خوب برای استان محسوب می شود.
کریم زاده اضافه کرد: آذربایجان غربی از استان های دارای ظرفیت های کشاورزی در کشور به شمار می رود به طوری که هفت درصد محصولات کشاورزی کشور هم اکنون در این استان و به میزان 6.2 میلیون تن تولید می شود.
به گزارش ایرنا ضریب سطح مکانیزاسیون کشاورزی استان در انتهای سال 1394 برابر 1.41 و در انتهای سال 135 برابر 1.46 اسب بخار بر هکتار بوده است.
آذربایجان غربی دارای 800 هزار هکتار اراضی کشاورزی با 235 هزار بهره بردار است و سالانه از سطح اراضی و باغ های این استان 5.5 تا 6 میلیون تن انواع محصول برداشت می شود؛ چغندر قند، سیب، گندم و انگور جزو مهمترین محصولات تولیدی استان به شمار می رود.
آذربایجان غربی جزو استان های دارای رتبه برتر در تولیدات دامی در کشور است که علاوه بر تامین نیازهای گوشتی و لبنیاتی داخل استان نسبت به صادرات این محصولات به خارج از استان نیز مبادرت می کند.
7125/3072
** خبرنگار: طاهره نوید آرین ** انتشار دهنده: علیرضا فولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.