معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی سازمان برنامه و بودجه آذربایجان غربی گفت: آموزش عالی استان از نظر کیفی وضعیت نابسامانی دارد.

به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی ابولفضل عبادی در نشستی که تحت عنوان بررسی آسیب ها و چالش های دانشگاه ها و موسسات غیردولتی با محوریت کار آفرینی در محل سالن جلسات موسسه آموزش عالی آفاق برگزار شد با بیان این مطلب که در سال تحصیلی گذشته 116 هزار دانشجو در دانشگاه های مختلف استان مشغول به تحصیل بودند خاطرنشان کرد: آموزش عالی استان از نظر کیفی وضعیت نابسامانی دارد و دانشجویان مراکز آموزش عالی مختلف را فارغ التحصیل کاردان و کاربلد تربیت نمی کنند و مدرک محور عمل می کنند.

وی با بیان اینکه بدنه اداری استان بیشترین ضربه را از توسعه نامتوزان مراکزآموزش عالی دیده است تصریح کرد: مراکزی مانند دانشگاه علمی کاربردی که رسالتشان مهارت آموزی بود با تغییر سیاست ها و ایجاد دوره های کارشناسی متعدد منجر به سقوط ارزش مدرک تحصیلی و عدم پویایی و رکود در نظام ادارای استان شده است و این روند نیازمند تغییرات اساسی است.

عبادی در ادامه چند زبانه نبودن دانشگاه های استان، به روز نبودن منابع در اکثر رشته ها، کمبود اعضای هیئت علمی توانمند و ثابت و تئوری محور بودن و عدم مهارت آموزی به فارغ التحصیلان را از جمله مشکلات آموزش عالی استان برشمرد.  

Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.