مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی گفت: به زودی دو نیروگاه گازی مقیاس کوچک در شهرستان ارومیه به بهره برداری می رسد.

اکبر حسن بکلو درگفت و گو با خبرنگار ایسنا منطقه آذربایجان غربی از وصل دو نیروگاه 7 مگاواتی گازی مقیاس کوچک در آینده نزدیک، از امضای تفاهم‌نامه احداث یک نیروگاه 15 کیلوواتی خورشیدی خبر داد.

وی افزود: همچنین درخواست احداث یک نیروگاه خورشیدی 100 کیلوواتی در شهرستان ارومیه در مرحله بررسی و امضای تفاهم نامه می باشد .

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی تصریح کرد: در سالجاری تعداد دو نیروگاه 5 کیلوواتی خورشیدی در پشت بام منازل مسکونی مشترکین این استان احداث و به بهره برداری رسیده  است

حسن بکلو ادامه داد: در حال حاضر عملیات احداث یک نیروگاه خورشیدی 5 مگاواتی در شهرستان نقده، یک نیروگاه خورشیدی 5 مگاواتی در شهرستان مهاباد و یک نیروگاه 7 مگاواتی توسط سرمایه گذار خارجی در شهرستان ارومیه در حال اجرا بوده و تا پایان سالجاری از این نیروگاهها بهره برداری خواهد شد .

وی تصریح کرد: نیروگاه گازی مقیاس کوچک 7 مگاواتی شرکت اروم پک در شهرستان ارومیه، از تیرماه سال 94 تا پایان مهرماه 96  به میزان 45642 مگاوات ساعت، انرژی به شبکه برق استان تحویل داده است .

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی گفت: امید است با وصل نیروگاههای خورشیدی به شبکه و همچنین با به مدار آمدن نیروگاههای گازی مقیاس کوچک مذکور، ضمن تامین قسمتی از بار شبکه از طریق این نیروگاهها، زمینه و شرایط لازم برای سرمایه گذاری خصوصی در این بخش هر چه بیشتر فراهم شود.

Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.