به گزارش ایرنا، غلامحسین شافعی شب شنبه در نشست فرصت‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری ایران در مرکز همایش‌های بین‌المللی صداوسیما در تهران با اشاره به اهمیت سرمایه‌گذاری خارجی اظهار داشت: سرمایه‌گذاری خارجی امروز یکی از محورهای مهم تامین مالی در بسیاری از کشورهاست اما نگاه ما به سرمایه‌گذاری خارجی، صرفا تامین مالی به تنهایی نیست و دنبال اهداف دیگری نیز در این بخش هستیم.
وی افزود : تراز تجاری کشور باید با سرمایه گذاری خارجی بهبود بخشیده شود و دنبال فعالیت هایی هستیم که این هدف را محقق سازد.
وی ادامه داد: تسهیل در انتقال فناوری و ایده های نو به ویژه در بخش تولید به کشور یکی دیگر از اهداف مورد توجه در سرمایه‌گذاری خارجی است و استقبال خوبی از این موارد خواهد شد.
شافعی خاطرنشان‌کرد: استفاده از دانش روز برای ارتقای کیفیت کالاهای تولیدی و افزایش بازارهای صادراتی تولیدات ایرانی نیز امروز مورد توجه قرار دارد و اهمیت آت کمتر از بحث منابع مالی صرف نیست.
وی تصریح کرد: سرمایه‌گذارانی که این اهداف را دنبال کنند، بدون شک شرکای تجاری خوبی در ایران پیدا خواهند کرد و آنچه در فضای آینده سرمایه‌گذاری در ایران می‌توان به ان اشاره کرد، مزیت های اقتصادی و سیاسی ایران است.
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران ادامه داد: رتبه ایران در زیرساخت در بین 137 کشور جهان امروز باید مورد توجه قرار گیرد و توجه به نقش حمل و نقل و برنامه های پیش روی دولت در حوزه برنامه های بلندمدت و به ویژه توسعه حمل و نقل ریلی از موارد جذاب در سرمایه گذاری خارجی و مشارکت با فعالان اقتصادی ایران خواهد بود.
شافعی بیان کرد: آنهایی که نگاه به ایران دارند، اقتصاد بزرگ کشورمان برایشان مهم است اما ایران را امن‌ترین و سهل‌ترین راه دسترسی به بازار منطقه می‌دانند که تا 600 میلیون نفر برآورد می‌شود و اندازه بازار و مزیت آن برای سرمایه‌گذاری در ایران تنها برای 80 میلیون نفر نیست و باید به اندازه 500 تا 600 میلیون نفر در نظر گرفت و جذابیت‌ها را در این مقیاس سنجید.
رئیس اتاق بازرگانی ایران با بیان این که سرمایه‌گذاری در استفاده از انرژی های نوین خورشیدی و بادی یکی از پربازده‌ترین و جذاب‌ترین سرمایه‌گذاری‌ها در ایران خواهد بود، اظهار داشت: آنچه مسلم بوده، تلاش‌های فراوانی برای بسترسازی مناسب در حال انجام است ولی مشکلات فراوانی نیز وجود دارد.
به گزارش ایرنا، این نشست چهار روزه با همکاری استانداری سمنان و فدراسیون جهانی مناطق آزاد (فموزا) و حضور مسئولان و سرمایه گذاران از 26 استان و بین الملل برگزار می شود.
استان سمنان بیش از 700 هزار نفر جمعیت دارد.
7339/6026
*خبرنگار: محمدرضا یوسف نژاد **انتشار دهنده : جانعلی فتحی
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.