اکبر حسن بگلو روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طول شبکه های برق در این استان نسبت به مدت مشابه سال قبل، 261.9 کیلومتر افزایش یافته است.
وی ادامه داد: از این میزان افزایش، 152.2 کیلومتر مربوط به خطوط 20 کیلو ولت شبکه فشار متوسط و 109.7 کیلومتر مربوط به خطوط 400 ولت شبکه فشار ضعیف است.
وی با اشاره به ورود فصل سرما و بارش نزولات آسمانی، اظهار کرد: با توجه به سوابق گذشته و شرایط خاص جغرافیایی منطقه تعویض مقره ها، پین ها و تیرهای شکسته، تغییر در آرایش شبکه، نصب مهارکننده های زمینی در خطوط 20 کیلوولت، شیفته ریزی و اصلاح تیرهای کج، رگلاژ مجدد شبکه در دستورکار این شرکت قرار گرفته تا زمستان امسال شاهد خاموشی ناشی از بارش برف نباشیم.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی گفت: با توجه به اهمیت موضوع کاهش خاموشی های بیش از چهاربار در ماه در فیدرها و کاهش انرژی های توزیع نشده و با توجه به اهمیت عیب یابی و رفع ایرادات احتمالی در شبکه های برق، تقویت آمادگی برای مقابله با مشکلات احتمالی در تأسیسات برق استان در اولویت این اداره کل است.
حسن بگلو افزود: استفاده از تجهیزات نوین از جمله کاورینگ شبکه، نشت یاب آلتوراسونیک، استفاده بهینه از پتانسیل اکیپ های خط گرم از دیگر برنامه های این اداره کل جهت جلوگیری از خاموشی است.
وی اضافه : در حال حاضر 6 اکیپ خط گرم متشکل از 2 سیم بان، یک نفر راننده بالابر، یک نفر سرپرست اکیپ به همراه راننده و خودروی سواری در شهرهای ارومیه، خوی، میاندوآب و مهاباد فعالیت می کنند که در آینده با افزایش تعداد اکیپ ها از توان همکاران فنی، میزان خاموشی های با برنامه ناشی از تعمیرات خطوط به حداقل ممکن خواهد رسید.
به گزارش ایرنا 99 درصد جمعیت استان از نعمت برق برخوردارند که تعداد 316 هزار و 485 مشترک روستایی و 862 هزار و 584 مشترک شهری هستند.
یکهزار و 250 مگاوات برق تولیدی استان در سال است که تنها یکهزار مگاوات آن در سال مصرف می شود.
6009/2093 ** خبر: یوسف رحیمی ** انتشار: صابر چهرقانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.