کنگره بین المللی جراحان مغز و اعصاب با حضور متخصصانی از ایران و کشورهای ایتالیا، هندوستان، فنلاند، ترکیه، افغانستان، نپال و پاکستان با هدف تبادل تجربه و یافته های جدید علمی در ارومیه آغاز بکار کرد.

به گزارش ایلنا از ارومیه، جواد آقازاده رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی صبح امروز در آئین افتتاح کنگره بین المللی جراحان مغز و اعصاب ایران، اظهار داشت: ۱۴۰ مقاله به دبیرخانه کنگره ارسال شده است که ۴۵ مقاله از این تعداد در قالب سخنرانی و ۸۶ مقاله در قالب پوستر ارائه می شود.

وی با اشاره به سابقه تاریخی شهر ارومیه در ایجاد نخستین کلینیک مدرن در سال ۱۸۳۵ میلادی، افزود: این شهر در عرصه علم پزشکی دارای سوابق دیرینه است.

آقازاده اظهار کرد: آذربایجان غربی با توجه به موقعیت استراتژیک و همسایگی با چهار کشور خارجی در طی سال ها از بسترهای پیشرفت و توسعه محروم بوده اما با همت دولت تدبیر و امید گام های خوبی برای توسعه این استان برداشته شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی، ارتقا رتبه آذربایجان غربی از رده ۲۹ در عرصه سلامت به هفت را از نتایج توجه دولت به توسعه زیرساخت های بهداشت و درمان در این استان عنوان کرد.

وی اضافه کرد: آذربایجان غربی دارای ۶ دانشکده پزشکی بوده و در تمامی رشته ها دارای مقطع دکتراست و هم اکنون چهار هزار و ۵۰۰ دانشجو در مقاطع مختلف در دانشکده های این دانشگاه تحصیل می کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.