رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت روز پنجشنبه در حاشیه افتتاح واحد دندانپزشکی مرکز جامع خدمات سلامت دهنو فتح المبین به خبرنگار ایرنا گفت: این واحد با اعتبار 500 میلیون ریال امروز در مرکز جامع خدمات سلامت دهنو از توابع بخش مرکزی جیرفت آغاز به کار کرد.
ایمان قاسم زاده افزود: یکی از برنامه های طرح تحول سلامت ارائه خدمات دندانپزشکی است که در این راستا 36 واحد دندانپزشکی با حضور 35 دندانپزشک در هفت شهرستان تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی جیرفت فعال هستند.
وی تصریح کرد: گروه هدف واحدهای دندانپزشکی افراد زیر 14 سال و مادران باردار و شیرده هستند و آموزش های بهداشت دهان و دندان، معاینات دهان و دندان، ترمیم و کشیدن در این واحدها انجام می شود.
وی خاطرنشان کرد: یکی از برندهای مهم دانشگاه علوم پزشکی جیرفت در اجرای طرح تحول سلامت در حوزه بهداشت بحث سلامت دهان و دندان است و خدمات دندانپزشکی به تمام جمعیت هدف در منطقه ارائه می شود.
وی بیان کرد: در اجرای برنامه وارنیش فلوراید 75 هزار دانش آموز در جنوب کرمان امسال در 2 نوبت از خدمات این طرح استفاده می کنند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت با بیان اینکه یک دستگاه کلینیک سیار دندانپزشکی در جنوب کرمان وجود دارد اظهار کرد: پیگیر جذب دستیار دندانپزشک در حوزه دانشگاه هستیم.
وی به افتتاح ساختمان جدید مرکز جامع خدمات سلامت اسماعیلی جیرفت اشاره کرد و گفت: در جنوب کرمان 329 خانه بهداشت، 75 مرکز جامع سلامت شهری و روستایی و 53 پایگاه سلامت فعال داریم و عملیات احداث 26 مرکز جامع خدمات سلامت نیز به پایان رسیده و آماده تجهیز است که این اقدام گام مهمی در ارائه خدمات بهداشت و درمان در حوزه دانشگاه علوم پزشکی است.
قاسم زاده افزود: ساختمان جدید مرکز خدمات سلامت اسماعیلی با اعتبار بیش از 15 میلیارد ریال احداث و تجهیز شده است.
وی خاطرنشان کرد: در بخش اسماعیلی نیز هشت مرکز جامع خدمات سلامت و 46 خانه بهداشت داریم که 39خانه فعال و بقیه آماده تجهیز هستند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت همچنین به کلنگ زنی احداث تسهیلات زایمانی بلوک اشاره کرد و گفت: 2 زایشگاه جیرفت و کهنوج و یک زایشگاه خیر ساز در زهکلوت در حال احداث داریم و عملیات احداث چهار تسهیلات زایمانی در نودژ، فاریاب، ساردوئیه و بلوک بزودی آغاز می شود.
وی تصریح کرد:احداث تسهیلات زایمانی بلوک با زیربنای 315 متر مربع و با اعتبار هشت میلیارد ریال احداث می شود.
دانشگاه علوم پزشکی جیرفت هفت شهرستان جنوب کرمان را با جمعیت یک میلیون نفر تحت پوشش دارد.
خبرنگار: هادی شفیعی مجاز ** انتشار دهنده: نجمه حسنی*
7450/3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.