به گزارش خبرنگار ایرنا ، فرامرز اکبری دوشنبه شب در نشستی با حضور رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در فرمانداری قصرشیرین افزود: اقدام های بسیار خوبی برای خدمات رسانی به زائران اربعین در شهرستان قصرشیرین و مرز رسمی خسروی و پایانه بین المللی این مرز انجام شده است.
وی از اهتمام مجموعه بهداشت و درمان برای تجهیز بیمارستان و آماده سازی درمانگاه مرز خسروی و همچنین استقرار تجهیزات بیمارستانی، آمبولانس و بالگردهای هوایی قدردانی کرد.
فرماندار قصرشیرین، خواستار نظارت بهداشتی به منظور کیفیت و سلامت کار موکب های پذیرایی از زائران شد.
اکبری گفت: هم اکنون مهم ترین نیاز و مشکل مردم شهرستان قصرشیرین کمبود پزشکان متخصص است که امید است با جذب کادر تخصصی مردم این منطقه مرزی در شهرستان بتوانند پیگیری های درمانی تخصصی خود را انجام دهند.
وی افزود: شهرستان قصرشیرین قابلیت راه اندازی بحث توریسم درمانی را برای پذیرش بیماران عراقی دارد.
رییس دانشگاه علوم پرشکی استان کرمانشاه نیز گفت: 10 مرکز شبانه روزی و بیمارستان های قصرشیرین، سرپل ذهاب و اسلام آبادغرب هم اکنون برای خدمات رسانی به زائران آماده است.
دکتر محمدرضا مرادی افزود: برای خدمات رسانی به زائران اربعین سه اتاق عمل، پنج تخت آی سی یو و 96 تخت در بیمارستان قصرشیرین تجهیز و آماده است.
وی اضافه کرد: 120 دستگاه آمبولانس ، پنج دستگاه اتوبوس آمبولانس و پنج فروند بالگرد نیز استقرار یافته و آماده خدمات رسانی به زائران هستند.
وی همچنین از استقرار و حضور کادر تخصصی و درمانی برای زائران خبر داد و گفت: در مرز خسروی در بیمارستان های صحرایی و همچنین در بیمارستان قصرشیرین رشته های تخصصی اصلی و پزشک عمومی حضور دارند.
طبق تصمیم ستاد مرکزی اربعین، قرار است امسال زائران 6 استان کشورمان و 30 هزار تن از زائران اتباع خارجی از مرز رسمی خسروی در ایام اربعین حسینی به کربلای معلا عزیمت کنند.
شهرستان قصرشیرین دارای 14 واحد اقامتی شامل هتل و مهمانپذیر درجه یک تا سه با 322 اتاق و یک هزار و 200 تخت است که بیشتر این اماکن در اوایل دهه 80 ساخته شده تا زائران عتبات عالیات در مسیر تردد خود به عراق یک شب را در این منطقه مرزی اقامت داشته باشد.
مرز خسروی نزدیکترین نقطه از کشورمان به بغداد، کربلا، کاظمین و سامراست که این مرز رسمی تا بغداد پایتخت کشور عراق 190، نجف 380، کربلا 300، کاظمین 203 و تا سامرا 326 کیلومتر فاصله دارد.
قصرشیرین با 27 هزار تن جمعیت در غرب کرمانشاه، بیش از 186 کیلومتر مرز مشترک با عراق دارد و در امتداد این مرزهای طولانی 2 مرز رسمی خسروی و پرویزخان قرار دارد که اولی هم مرز با حوزه حکومت مرکزی (بخش عربی) و دومی هم مرز با اقلیم کردستان عراق است.
مرز خسروی در 20 کیلومتری شهر قصرشیرین واقع شده است.
7079/3012/8066 خبرنگار:نازنین باباخانی ** انتشار دهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.