شهرام حسین نژادی روز دوشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: همزمان با ورود زائران خارجی اربعین حسینی از کشورهای جمهوری آذربایجان، روسیه و گرجستان به آستارا پایگاه مراقبت های بهداشتی در پایانه مرزی این شهرستان مستقر شده است.
وی اضافه کرد: در این پایگاه یک گروه بهداشت و درمان متشکل از 2 پزشک با یک دستگاه آمبولانس در نوبت های صبح و عصر فعالیت می کنند و هنگام ورود زائران خارجی به ایران، پایش های بهداشتی لازم را انجام می دهند.
وی با اشاره به اینکه رصد و پایش وضعیت بهداشتی محل اسکان و پذیرایی در موکب‌ها از وظایف تیم بهداشت است، افزود: تاکنون بیماری خاصی از زائران خارجی در مرز آستارا گزارش نشده است اما رعایت بهداشت فردی و محیط به آنها توصیه می شود.
تیم امداد و کمک های اولیه جمعیت هلال احمر آستارا نیز در پایانه مرزی و آستان امام زادگان ابراهیم و قاسم (ع) این شهرستان به زائران خارجی اربعین حسینی خدمات رسانی می کند.
در پنج روز گذشته 2 هزار و 455 زائر خارجی اربعین با گذر از مرز آستارا عازم کربلا شده اند.
شهرستان بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت، در شمال غربی استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان، سومین مرز پرتردد کشور است و سالیانه نزدیک به 800 هزار مسافر داخلی و خارجی از مرز آن تردد می کنند.
خبرنگار: یوسف هدایتی **انتشار دهنده:
7105 / 7124
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.