حسن محمودی اصل زاده روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه محتوای این محوله فردا اعلام می شود، اظهار کرد: به دلیل همجواری این استان به منطقه زلزله زده و بنا به اعلام ستاد مدیریت بحران کشور تاکنون هفت هزار تخته پتو و 200 دستگاه چادر در ساعت های اولیه به کرمانشاه ارسال شده است و آمادگی لازم برای ارسال تجهیزات بیشتر نیز وجود دارد.
وی افزود: شهروندان می توانند کمک های نقدی خود را به شماره حساب 99999 نزد بانک های ملت، ملی، صادرات، رفاه، مسکن، تجارت، سپه، پارسیان، شهر و آینده به نام جمعیت هلال احمر واریز کنند یا از طریق شماره گیری #724* با تلفن همراه خود کمک های نقدی را پرداخت کنند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی ادامه داد: همچنین مردم می توانند کمک های غیرنقدی خود را به شعبه های جمعیت هلال احمر شهرستان های استان تحویل دهند.
وی افزود: تیم های امدادی شامل تیم اسکان اضطراری، تیم آواربرداری، تیم آنست (سگ های زنده یاب)، تیم واکنش سریع، تیم پزشک و پرستار با تجهیزات کامل برای کمک رسانی به منطقه فرستاده شده اند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی ادامه داد: یک بالگرد این استان نیز به همراه معاونت امداد و نجات هلال احمر آذربایجان غربی به این منطقه اعزام شده است.
محمودی اظهار کرد: یک دستگاه مینی بوس، 2 دستگاه آمبولانس، 2 دستگاه تویوتا هایلوکس امدادی و 12 دستگاه خودروهای اسکانیا، ایسوزو، تویوتا و خودروی امداد و نجات در همان ساعت های اولیه زلزله به منطقه خسارت دیده اعزام شده است.
به گزارش ایرنا، زمین لرزه شدیدی ساعت 21:48 شامگاه یکشنبه، 21 آبان سال جاری با قدرت 7.3 درجه در مقیاس درونی زمین (ریشتر)، استان های کرمانشاه، ایلام و کردستان و بخش های گسترده ای از غرب و شمال غرب کشور را لرزاند.
این زمین لرزه که کانون آن جنوب حلبچه عراق نزدیک مرزهای استان کرمانشاه گزارش شده، زیان ها و آسیب های زیادی در استان های کرمانشاه و ایلام به بار آورده و تاکنون بیش از 100 پس لرزه داشته است.
شمار کشته ها و مصدومان بر اساس اعلام مسئولان تا ساعت 11 امروز، سه شنبه در استان کرمانشاه 430 کشته و 7460 مصدوم است و اکنون رئیس جمهوری و دولتمردان برای بررسی وضعیت، برنامه ریزی و کمک رسانی به آسیب دیدگان در منطقه زلزله زده حضور دارند.
8135/ 3072
** خبر: شهین بیدادرس ** انتشار: علیرضا فولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.