علیرضا خواجه نجفی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با رد شایعه بسته بودن درب های انتقال خون آذربایجان غربی در روز دوشنبه /22 آبان/ در فضای مجازی، افزود: این اداره از ساعت های اولیه وقوع این حادثه تلخ تا صبح روز دوشنبه با ارتباط مستقیم با ستاد بحران کشور در آماده باش کامل بود.
وی اضافه کرد: خون گیری از اهداکنندگان نوع دوست از ساعت اولیه روز دوشنبه تا ساعت 21 نیز ادامه داشت و اشتیاق مردم استان در اهدای خون به مردم زلزله زده کرمانشاه به نمایش گذاشته شد.
وی با تاکید بر اینکه زمان نگهداری خون محدود است، گفت: خون گیری از اهداکنندگان طبق روال عادی در مراکز انتقال خون انجام می شود.
وی با اشاره به اینکه سازمان انتقال خون در ساعات اولیه وقوع زلزله از گروه خونی “ اُ منفی' استقبال بیشتری کرد، افزود: همه گروه های خونی می توانند از این گروه، خون دریافت کنند و این ویژگی در زمان های اضطراری امدادرسانی را با سرعت بیشتری میسر می کند.
وی تاکید کرد: مردم نگران ذخایر خون برای اهدا به زلزله زدگان نباشند چون طبق اعلام سازمان انتقال خون کشور ذخایر خون در حالت رضایت بخش است.
به گزارش ایرنا، علاوه بر اداره کل انتقال خون آذربایجان غربی پنج پایگاه اهدای خون ثابت در شهرستان های خوی، میاندوآب، سلماس، نقده و مهاباد در طول سال به خون گیری اقدام می کنند.
به گزارش ایرنا، یکشنبه شب/21 آبان/ در منطقه مرزی ایران و عراق زلزله ای به بزرگی 7.2 ریشتر به وقوع پیوست که در بسیاری از شهرستان های آذربایجان غربی از جمله شهرستان های جنوبی این استان نیز احساس شد.
در پی این زمین لرزه، شهرستان های غربی استان کرمانشاه از جمله سرپل ذهاب بیشترین خسارت را داشته اند.
7129/3072
** خبرنگار: توحید محمودپور ** انتشار: علیرضا فولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.