عباس حسن خانی روز سه شنبه در حاشیه بازدید از محل جمع آوری کمک های مردمی جمعیت هلال احمر ارومیه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مرکز اصلی جمع آوری کمک های مردمی برای ارسال به زلزله زدگان کرمانشاه، جمعیت هلال احمر است.
وی اضافه کرد: افراد و تشکل های مختلف که در کار جمع آوری کمک های مردمی دخیل هستند باید با جمعیت هلال احمر هماهنگ شوند و اقلام جمع آوری شده را به جمعیت هلال احمر تحویل دهند.
وی اظهار کرد: در جمع آوری کمک های مردمی به زلزله زدگان استان کرمانشاه، مردم نیکوکار و نوع دوست شهرستان ارومیه و آذربایجان غربی نیز باید شأن مردم کرمانشاه را حفظ کنند.
فرماندار ارومیه تاکید کرد: مسئولان جمع آوری نیز با توجه به نیاز مبرم زلزله زدگان به اسباب ضروری به ویژه پتو و کنسرو، این اقلام را در سریع ترین زمان ممکن و با مدیریت شایسته در اختیار زلزله زدگان قرار دهند.
حسن خانی با اشاره به اینکه برخی رسانه های بیگانه در تلاش برای ضعیف جلوه دادن امدادرسانی به مناطق زلزله زده هستند، گفت: تمامی دستگاه ها، نهادها و مردم با تمام توان در حال امدادرسانی هستند و در این خصوص کوتاهی نمی کنند.
وی از دهیاران خواست تا هر چه سریع تر کمک های مردمی روستاییان را جمع آوری و به جمعیت هلال احمر تحویل دهند.
به گزارش ایرنا، بر اثر زمین لرزه 7.2 ریشتری 21 آبان سال جاری در مرز ایران و عراق در امتداد استان کرمانشاه، حدود 500 نفر از هموطنان در این شهرستان ها جان خود را از دست دادند و هزاران نفر نیز زخمی شدند.
پس از اعلام نهادهای امدادی برای دریافت کمک های مردمی، مردم آذربایجان غربی نیز همزمان با سراسر کشور برای کمک به زلزله زدگان کرمانشاه، اقلام ضروری را به نهادهای جمع آوری کننده تحویل داده اند.
8137/3072
** خبر: سیده فاطمه سجادی ** انتشار: علیرضا فولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.