مدیرعامل هلال احمر استان آذربایجان‌غربی با اعلام آمادگی این ارگان برای امدادرسانی به حادثه‌دیدگان زلزله شب‌گذشته گفت: تیم‌های واکنش سریع، درمان و اسکان اضطراری، آواربرداری و آنست به کرمانشاه اعزام شدند.

به گزارش ایلنا آذربایجان غربی، حسن محمودی اصل‌زاده  با اشاره به زلزله شب گذشته در برخی از مناطق کشور اظهار داشت: هلال‌احمر آذربایجان غربی دیشب بعد از حادثه آمادگی خود را به سازمان امداد و نجات کشور برای خدمت‌رسانی به استان‌های حادثه‌دیده اعلام کرد.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر آذربایجان‌غربی ضمن ابراز همدردی با مردم استان‌های زلزله‌زده و تسلیت به خانواده کشته‌شدگان این حادثه بیان کرد: بر اساس آخرین گزارشات دریافتی از تمامی شهرها، این زمین‌لرزه در استان آذربایجان‌غربی، بیشترین خسارت را به شهرستان سردشت وارد کرده که جزئیات آن به شهر ذیل است:

مصدومیت 7 نفر بر اثر حوادث درجه دوم زلزله که همگی در اثر عدم رعایت نکات ایمنی در هنگام خروج از منازل آسیب دیدند و به دلیل حمل ناصحیح دچار  آسیب‌های شده‌اند.

ترک جزیی ساختمان‌ها در سطح شهرستان علی الخصوص روستاها و ریزش پنج مورد دیوار ساختمان و مغازه‌های در حال تاسیس از دیگر خسارات مالی این شهرستان گزارش شده که سریعا با فراخوان 30 نفر از عوامل امدادی وآماده باش کامل، امدادرسانی صورت گرفت.

وی افزود: حدود ۱۲۰ نفر از امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال احمر استان آذربایجان غربی در قالب ۱۶ تیم به استعداد چهار تیم آواربرداری و دو تیم واکنش سریع و و 10 تیم اسکان اضطراری و همچنین یک تیم درمان اضطراری20 نفره جهت شرکت در عملیات آواربرداری، اسکان و درمان اضطراری سحرگاه دوشنبه عازم استان کرمانشاه شدند.

محمودی اصل‌زاده افزود: یک فروند بالگرد جمعیت هلال‌احمر استان و 17 دستگاه خودرو و تجهیزات زنده‌یاب و آواربرداری اعم از مینی‌بوس، آمبولانس، هایلوکس، پیکاپ، کرافتر، کامیون، اسکانیا، ایسوزو، تویوتا وانت و مزدا دوکابین و همچنین تامین چهار دستگاه توسط سایر ادارات به استان کرمانشاه ارسال شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.