حسن محمودی اصل زاده روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این تیم ها شامل 16 تیم امدادی، 10 تیم اسکان اضطراری، چهار تیم آواربرداری، یک تیم آنست (سگ های زنده یاب)، 2 تیم واکنش سریع، یک تیم 20 نفری پزشک و پرستار با تجهیزات کامل است.
وی ادامه داد: یک بالگرد این استان نیز به همراه معاونت امداد و نجات هلال احمر آذربایجان غربی به این منطقه اعزام شده است.
وی با اشاره به ارسال تجهیزات اولیه و مورد نیاز به مناطق زلزله زده، گفت: به دلیل همجواری این استان به منطقه زلزله زده و بنا به اعلام ستاد مدیریت بحران کشور تاکنون هفت هزار تخته پتو و 200 دستگاه چادر در ساعت های اولیه به کرمانشاه ارسال شده است و آمادگی لازم برای ارسال تجهیزات بیشتر نیز وجود دارد.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی اظهار کرد: یک دستگاه مینی بوس، 2 دستگاه آمبولانس، 2 دستگاه تویوتا هایلوکس امدادی و 12 دستگاه خودروهای اسکانیا، ایسوزو، تویوتا و خودروی امداد و نجات به منطقه زلزله زده اعزام شده است.
وی ادامه داد: به دنبال وقوع زلزله، نیروهای امداد و نجات آذربایجان غربی از ساعت های اولیه در آماده باش بوده اند ولی مشکل خاصی در این مدت مشاهده نشده است.
به گزارش ایرنا، یکشنبه شب در منطقه مرزی ایران و عراق زلزله ای به بزرگی 7.2 ریشتر به وقوع پیوست که در بسیاری از شهرستان های آذربایجان غربی از جمله شهرستان های جنوبی استان احساس شد.
در پی این زمین لرزه، شهرستان های غربی استان کرمانشاه از جمله سرپل ذهاب بیشترین خسارت را داشته اند.
8135/ 3072
** خبر: شهین بیدادرس ** انتشار: علیرضا فولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.