به گزارش روز جمعه خبرنگار ایرنا، فرماندار سردشت در این همایش با تاکید بر نقش بانوان، دانشگاه ها را نقطه عطفی در توسعه یافتگی ارزیابی کرد و گفت: دانشگاه ها با برنامه های مدون و استراتژیک بهترین مکان برای تفکر و افزایش مشارکت های اجتماعی و فرهنگی بانوان هستند.
وی آموزش و پرورش کودکان را زیر بنای توسعه دانست و افزود: زنان در رابطه با آموزش و پرورش کودکان نقش مهمی را ایفا و زمینه بهره مندی و توسعه همه جانبه را فراهم می کنند.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سردشت نیز در این همایش اظهار کرد: هدف از برگزاری این همایش اشاعه فرهنگی، تبادل اندیشه و افکار بین فرهیختگان، ادیبان و نویسندگان اقوام و مذاهب مختلف استان های مختلف کشور بوده که قطعا پازل فرهنگی زیبایی را به وجود آورده است و اینگونه اقدامات حرکت در راستای توسعه و رشد و بالندگی علمی شهرستان است.
کاوه حیاک اضافه کرد: در این همایش 104 مقاله از 19 استان در 28 موضوع و 5 محور عمده زنان و مطالعات فلسفی، ادبیات و زنان، زنان و مطالعات فرهنگی، زنان و مطالعات خانواده، و همچنین زنان و رسانه های ارتباط جمعی به دبیرخانه جشنواره ارسال شد.
وی افزود: با نظر هیات داوران 14 شعر و 38 مقاله به عنوان اثرات برتر معرفی شدند که با اهدای تندیس همایش و جوایز نقدی از هر یک از آنها تجلیل شد.
شرمین حکمت از آذربایجان غربی (سردشت)، فاطمه علون آبادی از اصفهان( اصفهان)، آقای آوات مصطفایی و خانم کلثوم احمدزاده از آذربایجان غربی(سردشت)، آقای آرمان و خانم شلیر اولی از کردستان (سقز)، خانم فاطمه خالق صفت از آذربایجان غربی (ارومیه)، خانم لیدا واعظ از یزد، آقای موسی الرضا حیدری از خراسان رضوی‌(مشهد) و همچنین شعر آقای هادی سپه نجی از کرمانشاه، شعر آقای فرهاد صالحی فر از آذربایجان غربی (سردشت )، مقاله خانم شیدا احمدی از کردستان (بانه) از جمله تعدادی از تقدیرشدگان بودند.
3093/2093 ** خبر: پیمان پاکزاد ** انتشار: صابر چهرقانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.