به گزارش ایرنا، سردار محمد پاکپور روز چهارشنبه در اجلاس شهدای پیشمرگ مسلمان کرد و عشایر در مهاباد افزود: استکبار جهانی وقتی دید داعش در عراق و سوریه نفس های آخر خود را می کشد با طرح تفرقه افکنانه و زیرکانه تجزیه عراق، همه پرسی در اقلیم کردستان را مطرح کرد تا از این طریق غائله دیگری در منطقه به وجود آورد.
وی با اشاره به طرح صهیونیستی همه پرسی و استقلال کردستان عراق بیان کرد: رژیم غاصب اسرائیل حتی نتوانست در ظاهر نیز حمایت خود را از این طرح پنهان کند و دیدیم که در خیابان های اربیل پرچم این رژیم در کنار پرچم کردستان عراق قرار داده شد.
وی ادامه داد: دلسوزان مردم کرد و منطقه شمال عراق بارها به مسئولان اقلیم کردستان عراق تبعات خطرناک طرح همه پرسی را یادآور شدند اما آنان چون تحریک شده بودند، به لجبازی خود ادامه دادند و بر اجرای همه پرسی اصرار کردند.
وی اظهار کرد: احزاب داخل کردستان عراق نیز پس از اجرای همه پرسی به اشتباه خود پی بردند و اشتباه خود را جبران کردند.
وی با اشاره به هشدارهای جمهوری اسلامی ایران در مورد خطای بزرگ استقلال کردستان عراق، گفت: اتفاقی که امروز در کردستان عراق افتاد شکست دشمنان اسلام و میخ دیگری بر تابوت رژیم صهیونیستی بود.
فرمانده نیروی زمینی سپاه اظهار کرد: در یک دهه اخیر همه گروه های تروریستی که قصد ورود به کشور را داشته اند یا به طور کامل منهدم شده اند یا تروریست ها با تلفات سنگین از مرزها فرار کرده اند اما امروز هشدار می دهیم که هر حرکت تروریستی مورد خشم و غضب رزمندگان اسلام قرار خواهد گرفت.
سردار پاکپور با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دوران دفاع مقدس و پشمرگان مسلمان کرد و عشایر افزود: پیشمرگان مسلمان کرد همواره مانع هرگونه تجزیه طلبی در منطقه شدند.
وی اضافه کرد: دشمنان اسلام و نظام باید بدانند که مردم کرد و پیشمرگان مسلمان کرد و عشایر تعصب خاصی به ایران اسلامی و ایرانی بودن خود دارند.
وی با اشاره به شهادت شهید بروجردی در منطقه و بیان جمله ای از این شهید والامقام مبنی بر وارد شدن با وضو به منطقه کردستان، گفت: تمام مناطق کردستان و کوه های سر به فلک کشیده و بیابان های این منطقه به خون شهدا مطهر شده تا امنیت کامل در منطقه برقرار شود.
وی ادامه داد: آنهایی که این مسئله را در سر خود می پرورانند که این مناطق را از قلب نظام جمهوری اسلامی ایران خارج کنند، کور خوانده اند و سخت در اشتباه هستند.
سردار پاکپور افزود: امروز نیز رهروان راه شهدای پیشمرگ مسلمان کرد به عنوان بسیجیان در کنار سپاهیان عزیز و مرزبان کشورمان با تروریست ها و ضدانقلاب مبارزه می کنند.
وی اضافه کرد: شهدای پیشمرگ مسلمان کرد و عشایر در اوایل انقلاب اسلامی و در دوران دفاع مقدس در مقابل توطئه های دشمنان نظام سینه سپر کردند و دوشادوش رزمندگان اسلام با دشمن بعثی و ضدانقلاب داخلی جنگیدند.
به گزارش ایرنا تجلیل از 10 خانواده شهید پیشمرگه و سه خانواده شهید مدافع حرم، اجرای دکلمه دختر شهید کاوه و رونمایی از تمبر اجلاسیه شهدای پیشمرگه کرد مسلمان از جمله دیگر بخش های این مراسم بود.
کنگره ملی سرداران و 12 هزار شهید آذربایجان غربی امروز و با اجلاسیه پیشمرگان مسلمان کرد و عشایر در مهاباد آغاز بکار کرد.
اجلاسیه شهدای دانش آموز، ایثارگران، روحانیون اهل سنت و تشیع و بانوان از جمله دیگر اجلاسیه های این کنگره است.
21 کمیته استانی برای برگزاری این کنگره تشکیل شده و رئیس برگزاری کنگره 'استاندار'، رئیس هیات امنا نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و دبیرکل این کنگره فرمانده سپاه شهدای استان است.
حدود 100 جلسه هماهنگی استانی برای هر چه بهتر برگزار شدن این برنامه فرهنگی و اجتماعی تشکیل شده است.
برپایی نمایشگاه فرهنگی و هنری با 80 غرفه در کنار تالار 6 هزار نفری ارومیه با موضوع های دفاع مقدس، تصاویر شهدا به صورت سه بعدی و المان، ماکت های عملیات های مختلف، صحنه های جنگ تحمیلی، ادوات جنگی، تصاویر عملیات مبارزه با ضد انقلاب و معاندان نظام، شهدای ترور و مدافعان حرم، برگزاری تئاتر خیابانی و سرود از جمله بخش های مختلف این کنگره است.
3093/3072
** خبرنگار: پیمان پاکزاد ** انتشار: علیرضا فولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.