استاندارخوزستان در این مراسم گفت: پدافند غیرعامل مسئولیت دائم و همیشگی ما در برابر مخاطرات طبیعی و غیر طبیعی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، غلامرضا شریعتی در مراسم نواختن زنگ پدافند غیرعامل که امروز شنبه 6 آبانماه در هنرستان دخترانه حضرت آمنه اهواز برگزار شد، اظهارکرد: پدافند غیرعامل مسئولیت دائم و همیشگی ما در برابر مخاطرات است و ماباید در برابر حملات طبیعی و غیر طبیعی باید همیشه آمادگی داشته باشیم.

وی با بیان اینکه استقلال طلبی ایران اسلامی ما برای همه واضح و مبرهن است، افزود: وابستگی کشور قبل از انقلاب به استکبار بر کسی پوشیده نیست و مطالبه مردم ما در راهپیمایی ها به رهبری امام خمینی(ره) در آن دوران، استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی بود.

استاندارخوزستان تصریح کرد: استقلال یعنی اینکه ما برای خودمان تصمیم بگیریم و برنامه های کشور را براساس منافع ملی تنظیم کنیم نه منافع استکبار را.

شریعتی بیان کرد: از دست دادن کشور ما برای ابرقدرت ها خیلی سخت بود چرا که خاورمیانه قلب زمین است و این ابرقدرت ها به دنبال منافع خود در خاورمیانه بوده اند تا از استراتژیک ترین نقطه دنیا استفاده های خود را ببرند.

وی ادامه داد: ایران در استراتژیک ترین موقعیت جغرافیایی دنیا قرار دارد و از این جهت برای کشورهای استکبار جهانی اهمیت دارد. زمانی که جهان به دو بلوک غرب و شرق تقسیم شده بود، آمریکا به دلیل همسایگی کشور ما با بلوک شرق، عملیات جاسوسی و امنیتی خود را در آن انجام می داد. برای همین از دست دادن این کشور برای آمریکا سخت بود.

استاندارخوزستان خاطرنشان کرد: با پیروزی انقلاب اسلامی، استقلال طلبی کشور به منصه ظهور رسید اما کشور های استکباری با دسیسه های خود جنگی را بر ملت ایران تحمیل کردند و به زیرساخت های کشور آسیب زدند.

شریعتی ادامه داد: وقتی در آن دوران، ما مورد آماج حملات قرار گرفتیم، 230 هزار نفر از جوانان که سرمایه انسانی کشور بودند شهید شدند. استکبار با این حملات سعی کرده بود کشور ما را از منابع انسانی تهی کند.

وی افزود: با وجود حملات گوناگون، ما استقلال خود را حفظ کردیم و در آن دوران برنامه های زیادی جهت توسعه و آبادانی تنظیم و اجرا شد.

استاندارخوزستان تاکیدکرد: لازمه حفظ استقلال کشور توجه به تمام شرایط و استعدادهایی است که می تواند برای کشور دردسرساز باشند.

شریعتی با تاکید براینکه همه مردم بویژه جوانان، دانش آموزان و دانشجویان باید با پدافند غیرعامل آشنایی داشته باشند، عنوان کرد: ما کشور را دربرابر آسیب ها مصون کردیم و با وجود صنایع بزرگ و نیروهای انسانی که در نقاط مختلف داریم برای حفظ آنها پدافند غیر عامل اهمیت دوچندان پیدا می کند.

وی خطاب به دانش آموزان گفت: در حوزه اجتماعی و فرهنگی همه باید به سلاحی در برابر حملات و تهاجم دشمنان مجهز شویم و خط مقدم حملات، نوجوانان و جوانان هستند. زیرا هدف اصلی نقشه دشمنان همین است. لازم است با تقویت عرصه فرهنگی و دینی، سد محکمی در برابر این حملات باشیم.

استاندارخوزستان با اشاره به اهمیت دانش و آگاهی در مقابله با تهاجمات، تصریح کرد: نوجوانان و جوانان ما باید آگاه باشند و با آگاهی است که استقلال کشور حفظ و با دانش توسعه محقق می شود.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.