فرماندار چایپاره  بر ضرورت آگاه سازی آحاد جامعه و ترویج و توسعه مفاهیم پدافند غیر عامل تاکید کرد.

به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی مرتضی اصغری در جلسه هماهنگی برگزاری هفته پدافند غیرعامل، که باحضور مسئولین شهرستان در محل فرمانداری برگزار شد آگاه سازی آحاد جامعه و ترویج و توسعه مفاهیم پدافند غیر عامل را مهم دانست وگفت: اهم برنامه های به صدا درآوردن آژیر خطر در شروع هفته پدافند غیر عامل ،اجرای مانور و کارگاه آموزشی پدافند غیر عامل ویژه کارکنان اداره گاز و نصب بنر پیرامون اهمیت پدافند غیر عامل توسط شرکت گاز است.

وی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و روز بسیج دانش آموزی و شهادت محمد حسین فهمیده گفت: این هفته ، پدافند غیر عامل نامگذاری شده است که این نامگذاری وروزشماری از تقویم نشان‌دهنده ارزش و اهمیت پدافند غیرعامل در کشور است.

اصغری گفت: هفته پدافند غیر عامل فرصت مغتنمی است که با اجرای برنامه های مفید ،متنوع و فراگیر در عرصه های عمومی و تخصصی نسبت به معرفی دستاوردهای حوزه پدافند غیر عامل و گفتمان سازی عمومی و نهادینه کردن آن در جامعه اقدام شود.

فرماندار چایپاره گفت: پدافند غیرعامل نوعی دفاع غیر نظامی است و به مجموعه اقداماتی اطلاق می‌گردد که به بکارگیری جنگ افزار نیاز ندارد و با اجرای آن می‌توان از وارد شدن خسارات مالی به تجهیزات و تاسیسات حیاتی و حساس نظامی و غیرنظامی و تلفات انسانی جلوگیری نموده و یا میزان این خسارات و تلفات را به حداقل ممکن کاهش داد.

وی گفت: تلاش کارگروه در جهت نهادینه کردن فرهنگ پدافند غیر عامل در جامعه است لذا تلاش شده است در این هفته با کمک دستگاههای ذیربط بتوانیم پیام هفته را از طریق پیامک به اطلاع شهروندان برسانیم .


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.