میرعلی اکبر بنی هاشمی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هیات ورزش های زورخانه ای با هدف توسعه ورزش در بین زندانیان استان و جلوگیری از بازگشت دوباره آنان به زندان پس از آزادی، فضای ورزشی لازم را در ندامتگاه های هفت شهرستان استان ایجاد می کند.
وی اضافه کرد: ارومیه، خوی، سلماس، نقده و تکاب از جمله شهرستان های فعال در ورزش های زورخانه ای هستند که امیدواریم با همکاری مسئولان هیات های شهرستانی، در این مناطق بتوانیم زمینه برگزاری دوره های این ورزش را در زندان ها فراهم کنیم.
وی اظهار کرد: بر اساس تحقیقات میدانی و پژوهش های آکادمیک، سه عامل شامل فقر معنوی، بیسوادی و نداشتن شغل مناسب در بزهکاری افراد جامعه موثر شناخته شده و برای مقابله با این سه مورد، تمهیدات اصلاحی در نظر گرفته شده است.
مدیرکل زندان ها و اقدامات تامینی تربیتی آذربایجان غربی بیان کرد: در موضوع سلامت جسمانی علاوه بر حوزه بهداشت و درمان که وظیفه انجام اقدامات بهداشتی و پزشکی را به عهده دارد، پرداختن به امر ورزش در اولویت مدیران زندان ها قرار دارد و در این راستا با توجه به جایگاه فرهنگی و ورزش ورزش های زورخانه ای، اقدام به راه اندازی این رشته کرده ایم.
به گزارش ایرنا، ورزش زورخانه ای از ورزش های باستانی ایرانیان است که با فرهنگ متعالی مردم ایران گره خورده است.
8137/3072
** خبرنگار: سیده فاطمه سجادی ** انتشار: علیرضا فولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.