به گزارش ایرنا حجت الاسلام محمد باقر کریمی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران در ارومیه افزود: شناساندن نقش و جایگاه حضرت زینب (س) در زنده نگه داشتن قیام عاشورا، نقش مدافعان حرم در دفاع از حریم و حرم، اشاعه فرهنگ ناب اهل‌بیت(ع) و خلق آثار بدیع در حوزه شعر آئینی از جمله اهداف برگزاری دومین کنگره ادبی سراسری عقیله‌العرب است.
وی با بیان اینکه شرکت در این کنگره برای عموم علاقه‌ مندان در تمامی گروه‌های سنی آزاد است، گفت: از هر شاعری حداکثر سه اثر و به زبان ترکی آذری در این کنگره پذیرفته می‌شود.
حجت الاسلام کریمی با اشاره به ضرورت گسترش هدف و پیام حضرت زینب (س) و بیان رشادت های مدافعان حرم این حضرت، گفت: هر ساله بخش ویژه کنگره عقیله‌العرب به اشعاری با موضوع مدافعان حرم اختصاص می‌یابد که خوشبختانه امسال نیز در این ‌ارتباط آثار قابل قبولی به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است.
وی گفت: بر اساس آمارهای موجود در چند سال اخیر تعداد کنگره‌های شعر برگزار شده در آذربایجان غربی بسیار بیشتر از متوسط کشوری بوده و این خود نشان از تلاش مستمر مدیریت استان در افزایش فرهنگ و ارتقای جایگاه اهل‌بیت در جامعه دارد.
حجت الاسلام کریمی با اشاره به موفقیت‌های آذربایجان غربی در برگزاری جشنواره بین‌المللی شعر رضوی به زبان ترکی در کشور، افزود: متأسفانه اشعار سروده شده در مقام اهل‌بیت(ع) کمتر از انتظار بوده و باید تدابیری در جهت شناساندن حضرت زینب (س) و جایگاه وی در واقعه عاشورا اتخاذ شود.
به گزارش ایرنا، کنگره ادبی عقیله العرب روز پنجشنبه 11 آبان سالجاری و از ساعت 9 تا 12 ظهر در ارومیه برگزار می‌شود.
براساس این گزارش آثار رسیده به کنگره پس از پایان کنگره به صورت کتاب نفیسی تدوین می شود و در اختیار عموم قرار می گیرد.
8135/3072
** خبرنگار: شهین بیدادرس ** انتشار: علیرضا فولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.