‌مراسم بزرگداشت سالروز ارتحال ملکوتی آیت الله سیدابوالقاسم خویی برگزارشد.

به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی  شریف  رئیس شورای اسلامی شهر خوی در مراسم بزرگداشت سالروز ارتحال ملکوتی  آیت الله سیدابوالقاسم خویی که  در محل حسینیه شیخ نوایی خوی با حضور آحاد مردم و علما و مسئولین شهرستان برگزارشد افزود: باید اندیشه ها و آثار آیت الله خویی به عنوان عالم بزرگ دینی که خدمات شایانی به جهان اسلام داشته در جامعه نهادینه شود.

وی گفت:  آیت الله خویی ستاره درخشان آسمان فقاهت جهان اسلام هستند که مقلدان ،شاگردان و علاقمندان زیادی در سطح جهان دارد.

حجت الاسلام سید مهدی حایری زاده از اساتید دانشگاه نیز در این مراسم با اشاره به زحمات ارزشمند آیت الله خویی در توسعه و بسط تعالیم اسلامی اظهار کرد :حضرت آیت الله خویی حوزه علمیه نجف را با زحمات‌ فراوان احیا کرد که خدمت بزرگی به اسلام و تشیع بوده است.

وی با اشاره به احاطه کامل علمی وی  به علوم دینی و فقهی تصریح کرد: این عالم ربانی در همه علوم دینی و فقهی  سر آمد روزگار بودند و توانستند تاثیرات بسیار مهمی در عالم تشیع و تربیت جامعه داشته باشند.

به گزارش ایسنا :حضرت آیت الله خویی  متولد شهر خوی بوده  که برای ادامه تحصیل در سنین نوجوانی به کشور عراق و علمیه نجف مهاجرت می کنند،این عالم ربانی از تاثیرگذارترین و پر مقلدترین مراجع شیعه بشمار می رود که توانسته آثاری گران سنگی را در حوزه های علوم دینی و مذهبی تالیف کند.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.