رئیس‌اتاق بازرگانی ارومیه با تاکید بر تقویت کمیته‌های گردشگری دو کشور ایران و ترکیه به ویژه استان‌های مرزی اظهارداشت: باید برای بهبود مبادلات، دو طرف تلاش های و رایزنی های لازم را گسترش دهند.

به گزارش ایلنا از ارومیه، رئیس اتاق بازرگانی ارومیه صبح شنبه در آیین آغاز بکار این اجلاس با تاکید بر تقویت کمیته های گردشگری دو کشور ایران و ترکیه به خصوص استانهای مرزی اظهارداشت: باید برای بهبود مبادلات، دو طرف تلاش های لازم و دیدار ها را از نقاط مختلف گسترش دهند.

حسن انتظار با بیان اینکه این اجلاس در راستای اقدام عملی برای اجرایی شدن مصوبات پنجمین اجلاس استان‌های مرزی ایران و ترکیه که در سال ۹۴ به میزبانی خوی برگزار شد، ترتیب یافته است، افزود: در پنجمین اجلاس که در خوی برگزار شد مقرر گردید دو طرف برای برقراری ارتباط اقتصادی دیدارهایی داشته باشند.

وی با بیان اینکه کمیسیون و تیم های گردشگری دو طرف باید برای بهبود بخشیدن به وضع اقتصادی تلاش کنند عنوان کرد: انتظار داریم مدیران نمایشگاه های بین المللی ارومیه و وان با افزایش فعالیت های خود بتوان به اهداف مدنظر دست یابند.

رئیس اتاق بازرگانی ارومیه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اشتراکات دو کشور ایران و ترکیه ونیز امضای تفاهم نامه های مشترک و متعدد همکاری تاکید کرد: دیدار امروز، برای تکرار دیدارها و اجرایی کردن تفاهم نامه امضا شده در حال برگزاری است.

انتظار با بیان اینکه همانطور که می دانید ایران از سوی جهان تحریم شده بود که با تلاش‌های دولت روحانی برطرف شد ادامه داد: دولت روحانی برای برقراری ارتباط های جهانی تلاش های زیادی داشتند.

رئیس اتاق بازرگانی ارومیه با بیان اینکه ما با کشورهای همسایه از جمله ترکیه هیچ مشکلی نداریم اظهارداشت: ما پتانسیل های زیادی داریم که بتوانیم صادرات داشته باشیم، متاسفانه با داشتن مراودات مناسب با کشورهایی چون ایالات متحده، مراودات مناسبی با ترکیه و به ویژه وان نداریم.

انتظار با اشاره به اینکه مراوده تنها ۲۰۰ دلار به ازای هر نفر بین دو طرف به مراتب پایین است و نیازمند توجه‌ بیشتر است عنوان کرد: پیشنهاد می‌کنم در اولین فرصت استانداران آذربایجان‌غربی و وان بهمراه تیم های اقتصادی نشستی را در یکی از دو استان برگزار کنند.

هیات ۳۲ نفره از بازرگانان ترکیه روز گذشته ۵ آبان برای گسترش روابط تجاری و بازرگانی به ریاست نجدت تاکوا رئیس اتاق بازرگانی وان وارد آذربایجان غربی شد.

بازدید از پارک علم و فناوری ارومیه از برنامه های حاشیه ای این اجلاس است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.