به گزارش ایرنا، مجتبی شمس نژاد عصر چهارشنبه در نشست با خبرنگاران افزود: سازمان جهانی فرودگاه ها با هدف تجاری سازی فرودگاه ها و بهبود و ارتقاء سطح خدمات ایجاد شد که هم اینک با 27 سال سابقه ، یک هزار و 751 عضو از 174 کشور دارد.
وی با اشاره به اینکه سازمان جهانی فرودگاه ها 95 درصد کل ترافیک هوایی مسافری دنیا را از طریق فرودگاه های عضو در اختیار دارد، اظهار کرد: این سازمان سالانه 5،7 میلیارد مسافر را جابجا می کند.
شمس نژاد سطح خدمات فرودگاه های کشور به مسافران را در حداقل استانداردها دانست و تصریح کرد: این فرودگاه با عضویت در سازمان جهانی فرودگاه ها از تبادل اطلاعات ، دوره های تخصصی فنی فرودگاه و ارتباطات منطقه ای برخوردار می شود که به ارتقاء سطح خدمات و کیفیت و در نهایت افزایش رضایت مشتریان منجر می شود.
وی به جابجایی سالانه 500 هزار مسافر از فرودگاه قشم اشاره و اظهار کرد: با عضویت فرودگاه قشم در سازمان یاد شده اولین گام برای تبدیل قشم به شهر فرودگاهی برداشته شد و در آینده نزدیک فرودگاه قشم با دیگر فرودگاه های منطقه ای وارد رقابت می شود تا سهم بالاتری از بازار فرودگاه های جهان را به خود اختصاص می دهد.
مدیرعامل فرودگاه بین المللی قشم گفت: از دیگر اهداف عضویت در سازمان جهانی فرودگاه ها تربیت افراد حرفه ای و متخصص است که فرودگاه را یک بنگاه های اقتصادی تبدیل کنند و اولویت های استاندارد فرودگاهی را رعایت کنند .
وی افزود: با برگزاری دوره های تخصصی آموزشی و ارتقاء سطح علمی و توانمندی همکاران و مشاوره های تخصصی در حوزه تجاری سازی فرودگاه که تا کنون در کشور مغفول مانده است، گام های موثری برداشته می شود.

** افزایش 14 درصدی تردد مسافر از فرودگاه قشم
شمس نژاد گفت: در هفت ماهه نخست امسال یک هزار و 439 پروازاز طریق فرودگاه بین المللی قشم انجام شد که در نسبت با مدت مشابه تغییر محسوسی نداشته است.
وی افزود: در همین مدت 264 هزار و 363 مسافر از طریق فرودگاه تردد کرده اند که نسبت به مدت مشابه سال قبل با رشد 14 درصدی روبرو شده است.
وی در ادامه با اشاره به اینکه تابستان فصل گردشگری و مسافرت است، گفت: تردد مسافران به قشم از طریق پرواز در ماه های مرداد و شهریور امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل یک درصد کاهش داشت که این امر باید آسیب شناسی شود.
شهرستان قشم شامل جزیره های قشم، هرمز، هنگام و لارک با حدود 150 هزار نفر جمعیت در جنوب استان هرمزگان واقع است.
7500 /6048
انتشار: حسین آزاد منجیری ** انتشار : خلیل تنیده

* آگاهی از آخرین اخبار استان در کانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینک جستجو کانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo.com
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.