به گزارش ایرنا، مصطفی جوادی مقدم شامگاه جمعه در حاشیه برگزاری مراسم شب شعر در خانه آل یاسین کاشان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: کاشان ظرفیت های زیادی در حوزه گردشگری داشته و در دنیا شهرت زیادی دارد و می تواند از حضور فارسی آموزان در راستای جذب گردشگران خارجی استفاده کند.
وی گفت: کرسی های زبان فارسی در کشورهای مختلف جهان وجود دارد و بنیاد سعدی با ابتکاری مناسب، آفرادی را که زبان فارسی بیاموزند با خاستگاه زبان فارسی و بخصوص شهرهای مرکزی ایران آشنا می کند.
وی افزود: شهرهای یزد، اصفهان و کاشان از شهرهای اصلی برای آشنایی فارسی آموزان جهان است و هدف اصلی، آشنایی آن ها با شاعران فارسی زبان در کشور است.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان ادامه داد: در کنار آشنایی با هنر سرزمینی ، آشنایی با هنر معماری ، صنایع دستی و گردشگری در دستور کار این سفرها قرار دارد.
وی آشنایی با کهن شهر ایران یعنی کاشان را از برنامه های اصلی فارسی آموزان جهان برشمرد و گفت: کاشان شهر سهراب سپهری شاعر پرآوازه جهانی است که خدمت زیادی به زبان فارسی کرده است.
وی خاطرنشان کرد: باید از این فرصت پیش آمده ورود فارسی آموزان در کاشان استفاده کرد و آنها را با ظرفیت های مختلف کاشان بخصوص ظرفیت های گردشگری آشنا کرد تا آنها سفیران کشور ما در دنیا باشند.
هشتاد و چهارمین دوره دانش افزایی زبان و ادبیات فارسی با حضور 140 نفر از فارسی آموزان جهان در قالب برنامه های شب شعر و موسیقی شامگاه جمعه در خانه آل یاسین کاشان با همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و همکاری شهرداری کاشان برگزار شد.
7408/7472 * خبرنگار: حسین منصوری فر * انتشار: محمد جهانگیریان

* آگاهی از آخرین اخبار شهرستان های شمال استان اصفهان در کانال تلگرام ایرنا کاشان:
* لینک های جستجو کانال: irna_kashan / https://telegram.me/irna_kashan@
*ایمیل: kashan@irna.ir
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.