به گزارش ایرنا، آیت الله سید شرف الدین ملک حسینی روز چهارشنبه در آیین افتتاح نمازخانه و مجتمع تجاری و رفاهی آبشار یاسوج اظهار داشت که مدیریت شهری یک شهر مسئول و مکلف به تامین نیازهای شهروندان در حوزه های اقتصادی، اجتماعی ، فرهنگی و حتی معنوی است.
وی تصریح کرد که لازمه و رمز تحقق این مهم نیز در هم تنیدگی و آمیخته شدن نیازها و ضرورت های شهروندان متناسب با زندگی شهری نشینی آنهاست.
آیت الله ملک حسینی معتقد است که مهمترین و نخستین گام در ساختن یک شهر به تعبیر قرآن و اسلام توجه به نیاز فرهنگی شهروندان است.
نماینده مردم کهگیلویه و بویراحمد در مجلس خبرگان رهبری یادآور شد که هرگاه نیاز فرهنگی جامعه تامین شود و ارتباط ها برمدار لایق سالاری باشد و نه برخی نکبت ها و روابط های ناصحیح از قبیل عشیره ای، نسبی و یا سببی ها، می توان به ساختن و آینده شهر امیدوار بود.
وی با اشاره به پیشنهاد شهردار یاسوج که به جای عنوان پایتخت طبیعت برای این شهر نام «مرکز گردشگری طبیعی» برای آن لحاظ شود گفت که این مهم باید در دستور کار و خرد جمعی و شورایی برای تصمیم گیری معقولانه و نهایی قرار گیرد.
آیت الله ملک حسینی در عین حال با بیان اینکه چندان به دنبال تغییر اسامی نباشید، یادآور شد که نام طبیعت که برگرفته از مناظر و مواهب سرشار خدادادی، بکر و زیبایی این منطقه است آنچنان هم بی مسمی و بیگانه با ویژگی های طبیعی یاسوج نیست.
وی اقدام شهرداری یاسوج در زمینه واگذاری بسیاری از امور شهروندان به بخش خصوصی و همچنین ساماندهی عوارض ساختمانی را قابل تحسین دانست و گفت که ایجاد عدالت در ارائه خدمات اطمینان و اعتماد گیرندگان خدمت و مردم را به ارائه دهندگان و مدیریت شهری نیز بهبود می بخشد.
وی با بیان تعابیری از اجرای صحیح عدالت در جامعه اسلامی، گفت: عدالت گاه نفی تبعیض و برخی اوقات نیز نفی مساوات است و گاه مساوات خود بدترین و سیاه ترین ظلم ها در حق مردم و عینی ترین بی عدالتی هاست.
خبرنگار: حمید جهان** انتشار دهنده:حسینعلی راشکی
3016/8005

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.