به گزارش ایرنا، مدیر مرکز ارتباطات و روابط بین الملل شهرداری کاشان در این آئین اظهار کرد: کاشان از دیر باز مهد پرورش ادبا، شاعران و مفاخری چون فیض کاشانی، محتشم کاشانی،سهراب سپهری و ملک الشعرای بهار که در پاسداشت زبان و ادبیات فارسی تلاش های زیادی کردند بوده است.
محمد علی فرجی افزود: این منطقه دارای ظرفیت های زیادی از جمله تولید فرش دستباف و ماشینی، صنایع دستی ، گلاب و عرقیات مختلف بوده است و خانه های تاریخی بی شمار با معماری زیبا کاشان را به شهر جهانی خانه معروف کرده است.
وی بیان کرد: خانه تاریخی آل یاسین به همت شهرداری کاشان با تغییر کاربری تبدیل به خانه ملل شد تا میزبان مناسبت های ملی و بین المللی در کاشان باشد.
فرجی تصریح کرد: شهرداری کاشان تمام تلاش خود را برای ارتقای ظرفیت بین المللی بکار برده است که حضور مقامات بین المللی در این شهر و حضور فعال کاشان در مجامع جهانی گواه این مدعا است.
وی اظهار کرد: شما به عنوان فارسی آموزان 44 کشور جهان که امروز در کاشان هستید بعنوان سفیران فرهنگی در معرفی و شناساندن هر چه بهتر کاشان در عرصه بین الملل نقش مهمی دارید که امیدواریم به بهترین نحو در این راه گام بردارید.
هشتاد و چهارمین دوره دانش افزایی زبان و ادبیات فارسی با حضور 140 نفر از فارسی آموزان جهان در قالب برنامه های شب شعر و موسیقی شامگاه جمعه در خانه آل یاسین کاشان با همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی با همکاری شهرداری کاشان برگزار شد.
7408/7472 * خبرنگار: حسین منصوری فر * انتشار: محمد جهانگیریان

* آگاهی از آخرین اخبار شهرستان های شمال استان اصفهان در کانال تلگرام ایرنا کاشان:
* لینک های جستجو کانال: irna_kashan / https://telegram.me/irna_kashan@
*ایمیل: kashan@irna.ir
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.