نشست مشترک نمایندگان اتاق‌های بازرگانی آذربایجان غربی و وان ترکیه در محل سالن جلسات هتل آنا ارومیه برگزار شد.

به گزارش ایلنا از ارومیه، نجدت تاکوا پیش از ظهر امروز در اجلاس اقتصادی اتاق‌های بازرگانی ارومیه و استان وان ترکیه در راستای توسعه تجارت دوجانبه که به میزبانی ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: مشکلات موجود بر سر راه تجارت مختص ایران و ترکیه نیست ولی مسائل به مقامات مربوطه اعلام می‌شود تا نسبت به رفع آنها اقدام لازم صورت گیرد.

وی با بیان اینکه روابط منطقه‌ای باید افزایش یابد، افزود: افق و آینده ۵ ساله‌ای که توسط روسای جمهوری ایران و ترکیه در نظر گرفته شده تجارت به ارزش ۳۰ میلیارد دلار و ۳۰۰ قلم جنس است که باید آذربایجان غربی و وان از آن بهره ببرند.

رئیس اتاق بازرگانی وان یکی از مشکلات اصلی بین دو منطقه را عدم امکان رفت و آمد به دو کشور بدون ارائه کارت شناسایی ملی عنوان کرد و گفت: ارائه پاسپورت برای ورود و خروج مورد نیاز است درحالی که بین ترکیه، قبرس و گرجستان بدون ارائه اوراق هویت تردد امکان دارد.

رئیس  اتاق بازرگانی وان تاکید کرد:تجارت نیازمند کاهش بروکراسی است و ما نه تنها قادر به تجارت کلان در همه زمینه با کشورهای همسایه نیستیم بلکه برای تجارت خرد نیاز تسهیل شدن روباط تجاری و اقتصادی با ایران ودیرگ کشورها هستیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.