به گزارش ایرنا، علی اصغر مونسان روز پنجشنبه در سی هشتمین جلسه اقتصاد مقاومتی در سالن یادگار امام خمینی (ره) استانداری سمنان افزود :با توجه به ورود سالانه چهار میلیون و 900 هزار گردشگر خارجی به ایران باید با افزایش ظرفیت های گردشگری، زیر ساخت ها، ایجاد اشتغال پایدار به چشم انداز ورود 20 میلیون گردشگر در سال رسید.
به گفته وی اکنون با وجود مناطق گردشگری ایران ، سالانه 9 میلیون ایرانی به خارج از کشور با وجود مناطق گردشگری و ابنیه های تاریخی، زیبنده کشور نیست.
وی اظهار داشت : عمده کشور هایی که با هدف گردشگری وارد ایران می شوند، اروپایی و کشورهای آسیایی مانند کره جنوبی و چین است.
مونسان تصریح کرد: با توجه به این که صنعت گردشگری در کشورها توسعه یافته به عنوان صنعت سوم محسوب می شود، پیگیری و توجه به بعد گردشگری، ایجاد اشتغال پایدار با قوانین حمایتی دولت و ورود بخش خصوصی باید در دستور کار قرار گیرد.
وی بیان داشت : استانداردهای اقامتگاهای گردشگری با هدف جذب گردشگر بیش از پیش رعایت شود.
رئیس سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری یادآور شد : اکنون ایجاد سند جامع حمایت از گردشگری با هدف کمک به گردشگری داخلی و خارجی در دست اقدام است.
سالانه بیش از 20 میلیون مسافر و گردشگر از محورهای ارتباطی استان سمنان عبور می کنند.
به گزارش ایرنا، استان سمنان دارای بیش از هزار و 147 اثر تاریخی شناسایی شده و تاکنون 718 اثر تاریخی، طبیعی و معنوی این استان به ثبت ملی رسیده است.
7344/6026
*خبرنگار: امیرحسین کاشی منش ** انتشاردهنده: جانعلی فتحی
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.