به گزارش روز یکشنبه روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری یزد ، محمدرضا نصیری افزود: همه ساله در فصل پاییز ورزشکاران این رشته با توجه به شرایط مساعد جوی به شهر جهانی یزد سفر می کنند تا از توانمندی های استان برای آموزش و پرواز استفاده کنند.
وی ادامه داد: این رویداد ورزشی با حضور خلبانان پاراگلایدر مناطق مختلف کشور در 2 پایگاه پروازی استان واقع در جاده یزد - دربید برگزار می شود.
وی اضافه کرد: کمیته ورزش های هوایی استان با در نظر گرفتن خدمات رفاهی و گردشگری آماده استقبال از تمامی مربیان، خلبانان و علاقه مندان به این رشته برای رقابت در حضور بزرگان پرواز ایران است.
نصیری یادآور شد: استان یزد در خصوص گردشگری هوایی ظرفیت ها و توانمندی های زیادی دارد که در 2 سال اخیر فعالیت های زیادی از جمله برگزاری نمایش هوایی انجام شده است.
این مسئول یادآور شد: هم اکنون یزد در مجاورت استان های فارس و اصفهان به عنوان مثلث طلایی گردشگری ایران مقصد اول گردشگران خارجی و اروپایی است.
استان یزد، 2هزار و 270 هکتار بافت تاریخی دارد که یزد به عنوان نخستین شهر خشت خام و دومین شهر تاریخی جهان دارای بافت تاریخی به مساحت عرصه 743 هکتار و مساحت حریم پنج هزار هکتار در فهرست آثار ملی به ثبت رسید.
یزد با عناوینی همچون شهر بادگیرها، شهر کار، کاریز و کاهگل، دارالعباده، دارالعلم و دارالعمل، حسینیه ایران، شهر دوچرخه ها، شهر قنات ، قنوت و قناعت و شهر آتش و آفتاب شناخته می شود.
7532 *2047* تنظیم کننده: سعید صادقی مقدم * انتشار- عباسقلی اشکورجیری
irnayazdd@
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.