به گزارش ایرنا ، در مراسمی با حضور جمعی از فرهیختگان و شعرای اردکان از دومین دفتر شعر شاعر اردکانی آقای علی ادبی با عنوان نسیم عشق رو نمایی شد.
کتاب نسیم عشق با 260 صفحه در قطع رقعی به چاپ رسیده است که شامل سروده های علی ادبی اردکانی در قالب های گوناگون می باشد.
همچنین در گردهمایی شعرای اردکان یاد و خاطره شعرای سفرکرده این شهرستان از جمله آیت الله بهجتی (شفق) گرامی داشته شد و در ادامه هر یک به قرائت آخرین سروده های خود در موضوعات مختلف پرداختند.
علی ادبی که تخلصش در شعر ادب می باشد مجموعه اشعار قبلی اش را با عنوان وادی عشق به چاپ رسانده بود.
***
دره انجیر اردکان واقع در استان یزد، شاهد حضور دو یوزپلنگ ایرانی بود.
رویت دو یوزپلنگ ایرانی در پناهگاه حیات وحش دره انجیر اردکان واقع در استان یزد سبب شد تا امید به حیات حیوانات کم‌یاب ایرانی در این استان زنده شود.
پناهگاه حیات وحش دره انجیر ناحیه ای کوهستانی است که گونه های مختلف گیاهی و جانوری را در خود جای داده است.
***
در راستای اجرای قانون حفظ آثار ملی، مسجد تاریخی و ثبتی چرخاب اردکان مرمت و بازسازی می گردد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ، ساشا ریاحی مقدم سرپرست معاونت میراث فرهنگی این اداره کل در این خصوص گفت: مسجد چرخاب اردکان یکی از مساجد تاریخی شهرستان اردکان است که در قلب بافت تاریخی و محله چرخاب اردکان قرار دارد و متعلق به دوره قاجاریه می باشد.
وی در ادامه افزود: این مسجد تاریخی به شماره 1973 در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.
سرپرست معاونت میراث فرهنگی استان یزد عنوان کرد: در اجرای قانون حفظ آثار ملی مصوب دوازدهم آبان ماه 1309 شمسی و نیز ماده واحده قانون تشکیل سازمان میراث فرهنگی کشور مصوب بهمن 1364 و مواد 560 و 564 و 568 قانون مجازات اسلامی تعزیرات مصوب دوم مهرماه 1357، ماده یک از قانون تشکیل سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، ماده سه قانون اساسنامه میراث فرهنگی مصوب 1367، حکم مرمت اثر تاریخی مسجد چرخاب از طرف سازمان میراث فرهنگی صادر گردیده و این حکم به مدت یک سال دارای اعتبار می باشد.
این مقام مسئول در خصوص مرمت این مسجد تاریخی تصریح کرد: این مرمت ها شامل: اجرای طاق و تویزه پشت بند شرقی، جمع آوری و اجرای مجدد کف حیاط، بازسازی و احیای حوض و مرمت پشت بام خواهد بود.
اردکان با 98 هزار نفر جمعیت در 60 کیلومتری شمال شهر یزد واقع شده است.
7544/6197 خبرنگار: مژگان دشتی**انتشار: فلاح
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.