به گزارش ایرنا، ایرج شجاعی روز چهارشنبه در جلسه ستاد بحران مهاباد با تاکید بر تدوین دفترچه های حاوی آمار و اطلاعات امکانات شهر در هنگام بحران، افزود: با توجه به نزدیک شدن فصل سرما و مستعد بودن منطقه در وقوع حوادث طبیعی باید قبل از وقوع بحران آمادگی لازم برای مقابل با آن را داشته باشیم.
مسئول شرکت نفت ناحیه مهاباد نیز در این جلسه گفت: 16میلیون و200 هزار لیتر نفت سفید در میان روستاهای مهاباد توزیع شده که نسبت به پارسال یک میلیون و 300 هزار لیتر افزایش یافته است.
وی باتاکید بر اینکه آمادگی پرداخت کل سهمیه سوخت روستایی سه ماهه زمستان بطور یکجا در آذر ماه وجود دارد، افزود: محدودیتی در تحویل سوخت برای روستاهای صعب العبور نداریم و 29 هزار لیتر سوخت برای مواقع اضطراری به ماشین آلات شهرداری اختصاص یافته است.
رئیس اداره امور آب مهاباد نیز با اشاره به نزدیک بودن سد مهاباد به شهر و احتمال وقوع سیل در هنگام بارش، گفت: حداقل ظرفیت هدایت آب حریم رودخانه مهاباد باید 365 مترمکعب در ثانیه باشد که با بررسی انجام شده در زمان حاضر تنها 117 مترمکعب در ثانیه است.
عبداللهی افزود: اداره امور آب وارث یک نارسایی در حریم رودخانه مهاباد شده است که باید به سه برابر ظرفیت موجود رودخانه افزایش یابد.
رئیس اداره هواشناسی مهاباد نیز با اشاره به کاهش بارندگی در مهر و آبان نسبت به مدت مشابه سال قبل، گفت: بر اساس پیش بینی ها این کمبود با فرا رسیدن زمستان جبران می شود.
وی اظهار کرد: 19 آبان به احتمال 50 درصد و 16 آذر به احتمال 95 درصد آغاز بارش های باران و برف در پائیز امسال است.
مسئول دفتر سیاسی فرمانداری نیز گفت: آمار وزرات کشور از افزایش اقدامات سایبری در سال جاری در ارتباط با بانک ها، سامانه های نظامی و سامانه های اداری و سیاسی نشان از اهمیت بالا بردن امنیت اطلاعات است.
صمدی افزود: آخرین دستورالعمل های صادر شده از وزرات کشور این است که امورات اداری در فضای مجازی و بخصوص تلگرام استفاده نشود.
به گزارش ایرنا مهاباد با 237 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی قرار دارد.
3093/3072
** خبرنگار: پیمان پاکزاد ** انتشار: علیرضا فولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.