احمد مجرد روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه ارسال سوخت حرارتی و بنزین به تمامی خودروهای امدادی و خدمات رسان و اهالی روستاهای حادثه دیده در شرایط فعلی از اهمیت زیادی برخوردار است، اظهار کرد: پشتیبانی محموله های نفت و بنزین ادامه می یابد.
وی اضافه کرد: پس از فرو نشست پل هاشم آباد و قطع شدن راه ارتباطی 50 روستای بخش سیلوانا که یکی از بخش های مهم آسیب دیده شهرستان ارومیه است، سوخت وسایط نقلیه به وسیله 2 دستگاه نفتکش از مسیر صعب العبور جاده اشنویه - آغ بولاق و دیزج مرگور به جایگاه شرکتی زیوه ارسال شده است.
وی ادامه داد: با طغیان رودخانه باراندوز و آسیب وارده به روستاهای حومه رودخانه در مسیر جاده ارومیه - مهاباد از جمله بابا رود و سرد رود و سایر روستاهای همجوار نیز ضمن اسکان موقت سیل زدگان در ابتدای جاده عربلو توسط جمعیت هلال احمر، بالغ بر 48 محموله نفت سفید جهت تامین سوخت حرارتی به این محل ارسال شد.
مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه ارومیه گفت: در حال حاضر وضعیت عمومی جایگاه های عرضه فرآورده های نفتی و مخازن آنها در مرکز و شمال آذربایجان غربی مطلوب بوده و در اثر سیل و طوفان شب گذشته خسارتی به این جایگاه ها وارد نشده است.
وی با تاکید بر اینکه تمامی کارکنان و واحدهای عملیاتی انبارهای نفت ارومیه، خوی و ماکو جهت امداد و سوخت رسانی به سیل زدگان در آماده باش کامل هستند، اظهار کرد: از ابتدای سال جدید میزان ذخیره سازی بنزین و نفت سفید در انبارهای نفت منطقه مطلوب بوده است و مردم آسیب دیده نگران تامین سوخت حرارتی و حمل و نقل وسائط نقلیه خود نباشند.
به گزارش ایرنا بارش باران های فصلی روز پنجشنبه با شدت زیاد در جنوب و مرکز آذربایجان غربی آغاز و تداوم این بارش ها همراه با ذوب شدن برف ها در ارتفاعات استان، موجب جاری شدن سیل و طغیان رودخانه ها شد.
بر اساس اعلام مسئولان استان جاری شدن سیل و طغیان رودخانه ها در آذربایجان غربی یک فوتی و یک نفر مصدوم برجا گذاشت و راه مواصلاتی افزون بر 50 روستای بخش سیلوانای ارومیه را مسدود کرد.
تاکنون علاوه بر تخریب سه پل در استان، تعدادی از روستاهای شهرستان های ارومیه، نقده و اشنویه در محاصره آب قرار گرفته است و ارسال اقلام غذایی و مایحتاج مردم از طریق بالگرد انجام می شود.
جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی نیز با راه اندازی قایق ها در این روستاها، مکان های اسکان اضطراری و موقت ایجاد کرده و به امدادرسانی مشغول است.
رئیس جمهوری روز گذشته در یک گفت و گوی تلفنی به استاندار آذربایجان غربی دستور داد تا روند کمک رسانی به سیل زدگان این استان با استفاده از تمامی امکانات تسریع شود.
آذربایجان غربی از جمله استان های سردسیر کشور است که به علت موقعیت جغرافیایی و شرایط آب و هوایی منحصر بفرد همواره در معرض بحران های طبیعی نظیر سیل و زلزله قرار دارد و کسب آمادگی برای امدادرسانی و کاهش دامنه آسیب ها و خسارت های آن جزو ضرورت های زندگی اجتماعی شهروندان این استان محسوب می شود.
آذربایجان غربی 17 شهرستان، 42 شهر و بیش از 2 هزار و 800 روستا دارد و جمعیت آن حدود سه میلیون و 300 هزار نفر است.
8137/3072 ** خبرنگار: سیده فاطمه سجادی ** انتشار دهنده: علیرضا فولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.