قربانعلی سعادت شامگاه شنبه در جلسه ستاد مدیریت بحران آذربایجان غربی که به ریاست وزیر نیرو در ارومیه برگزار شد، افزود: امروز شنبه بازدید هایی از مناطق سیل زده انجام شد که بیانگر نگرانی مردم از میزان خسارتهای وارد شده بود.
وی با ارائه گزارشی از وضعیت نقاط آسیب دیده استان از حادثه سیل روز جمعه و شنبه گفت: هم اکنون هفت روستای حاشیه رود باراندوز ارومیه تحت محاصره سیل قرار دارد و مردم منطقه نیز در تامین آب آشامیدنی با مشکل مواجه هستند.
وی اظهار کرد: به احشام و باغ های این منطقه نیز آسیب هایی بر اثر طغیان رودخانه وارد شده که باید مورد توجه باشد.
وی با اشاره به تخریب سه پل در استان براثر طغیان رودخانه ها اضافه کرد: طغیان رودخانه باراندوز در بخش بالادستی این رود باعث شده تا پل هاشم آباد که ارتباط بین منطقه راژان و زیوه و روستاهای اقماری را به هم مرتبط کرده بود؛ مسدود شود که مسئولان در صدد ترمیم این پل هستند.
استاندار آذربایجان غربی بیان کرد: در حوزه رودخانه نازلوی ارومیه نیز چهار روستا در محاصره سیل قرار گرفته که خسارت های این منطقه کمتر از بخش سیلوانا در حاشیه رود باراندوز برآورد می شود.
سعادت درباره خسارت های سیل در نقده نیز بیان کرد: یک سوم شهر محمدیار دچار آبگرفتگی بر اثر طغیان رود گدار است.
وی با اشاره به تخلیه برخی روستاهای ارومیه گفت: با اهالی برخی روستاها در زمینه تخلیه روستا گفت و گو شد که به علت عدم تمایل روستاییان به تخلیه روستا مقرر شد تا در چمنهای سرو رود اردوگاهی برای اسکان موقت روستاییان ایجاد شود.
وی افزود: با کمک قایق های هلال احمر استان، مردم روستاها به این اردوگاه منتقل می شوند.
وی با اشاره به مشکل تامین مایحتاج مردم روستاهای محصور در آب و روستاهایی که مسیر ارتباطی آنها با بخش مرکزی مسدود است، اظهار کرد: نماینده جمعیت هلال احمر استان در محل روستاها مستقر بوده و مایحتاج مردم از طریق این جمعیت تامین می شود.
وی درباره مشکل تامین نان در روستاهای سیلوانا نیز گفت: هلی کوپتری برای ارسال نان به این مناطق مامور شد و هم اکنون اوضاع تحت کنترل است.
استاندار آذربایجان غربی با اشاره به وضعیت ناپایدار رودخانه های استان از جمله نازلو چای اظهار کرد: برف های ارتفاعات هم اکنون به علت ریزش باران و گرم شدن هوا ذوب و سبک شده و این امر موجب فروکش ناگهانی آب برخی رودخانه ها و گاه افزایش ناگهانی آب آنها می شود که از مشکلات مطرح این منطقه به شمار می رود.
به گزارش ایرنا از روز پنجشنبه بارش بارانهای فصلی با شدت زیاد در جنوب و مرکز استان آذربایجان غربی آغاز شد، تداوم این بارشها و گرمی هوا موجب ذوب برفها در ارتفاعات استان شد که جاری شدن سیل و طغیان رودخانه ها را در پی داشت.
بر اساس اعلام مسئولان استان جاری شدن سیل و طغیان رودخانه ها در آذربایجان غربی یک فوتی و یک نفر مصدوم برجای گذاشت، همچنین راه مواصلاتی افزون بر 50 روستای بخش سیلوانای ارومیه به علت تخریب پل در این منطقه مسدود شده است.
تا کنون علاوه برتخریب سه پل در استان، تعدادی از روستاهای شهرستانهای ارومیه، نقده و اشنویه در محاصره آب هستند و ارسال اقلام غذایی و مایحتاج مردم از طریق هلی کوپتر و از مسیرهای دیگر انجام می شود.
جمعیت هلال احمر استان آذربایجان غربی نیز با راه اندازی قایقها در روستاهای تحت سیلاب و آبگرفتگی و مکانهای اسکان اضطراری و موقت اقدام به امداد رسانی به مردم سه شهر استان کرده است.
7125/2093 **خبرنگار : طاهره نوید آرین ** انتشار دهنده: صابر چهرقانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.