مدیر امور طیور جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: آذربایجان غربی با داشتن 5 زنجیره کامل یکپارچه تولید گوشت مرغ، جزو استانهای مطرح و شاخص در صنعت طیور در کشور است.

رضا یوسف رضایی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا منطقه آذربایجان غربی با بیان این مطلب افزود: این زنجیره ها بیش از 30 درصد تولید گوشت استان را بر عهده داشته و صادرات تخم مرغ نطفه دار، جوجه یکروزه گوشتی، مرغ زنده و یخ رده توسط این زنجیره ها صورت می گیرد.

این مسئول تصریح کرد: در 4 ماهه نخست سال جاری تمامی 9 واحد مرغداری دریافت کننده پروانه بهره برداری با ظرفیت 272 هزار به صورت تمام اتوماتیک، به تجهیزات بهینه سازی مصرف انرژی مجهز شده اند.

وی افزود: در آذربایجان غربی سالانه حدود 80 هزار تن گوشت مرغ و 90 میلیون قطعه جوجه یک روزه گوشتی تولید می شود که این میزان تولید در اثر فعالیت 723 واحد مرغداری گوشتی به ظرفیت 14 میلیون و 893 هزار و 130 قطعه و 68 واحد مرغداری مادر گوشتی به ظرفیت 2 میلیون و 59 هزار و 832 قطعه حاصل می شود.

یوسف رضایی با اشاره به عملکرد مرکز اصلاح نژاد مرغ بومی در اذربایجان غربی تصریح کرد: این واحد در 4 ماهه نخست سال جاری  43 هزار عدد تخم مرغ خوراکی و 2 هزار و 500 قطعه مرغ و خروس بومی توزیع کرده است.

مدیر امور طیور جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با بیان اینکه آذربایجان غربی یکی از 6 مرکز استان کشور است که مرکز اصلاح نژاد مرغ بومی دارد، افزود: این مرکز که در شمالغرب کشور منحصر به فرد است، در نسل بیستم فعالیت قرار دارد و حدود 40 درصد تخم مرغ و 10 درصد گوشت مرغ مورد نیاز استان را تولید می کند.

Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.